אחרי העומסים הגדולים שנצפו בנמל התעופה בן גוריון, ברשות שדות התעופה מבטיחים להפיק לקחים כדי להקל על הנוסעים. "צוות נתב"ג לומד כל יום דברים חדשים ונעשה הכול כדי לצמצם את התורים", אמר רמי ניר, מנהל חטיבת הביטחון ברשות.  

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

נוסעים שהגיעו לנמל התעופה דיווחו על צפיפות ודוחק שהורגשו בימים האחרונים בשטחו. צוואר הבקבוק המשמעותי נצפה באזור ביקורת הדרכונים, זאת משום שלדברי הנוסעים משרד הפנים לא נערך כראוי עם מספיק בקרי גבולות. הנוסעים ציינו כי על אף קריאות משרד הפנים להצטייד בדרכון ביומטרי שעשוי לחסוך את העמידה בתור לביקורת, הדרכונים הללו לא סייעו בידי הנוסעים שנאלצו להתמודד עם הצפיפות.

"הקיץ נמצא בעיצומו", טען ניר. "צריך לקחת בחשבון שלהעביר 2.5 מיליון נוסעים בחודש זה דבר שאינו מובן מאליו. למרות ההיערכות, צריך להתאזר בסבלנות ולהסתייע בשירותי ההיערכות מראש לטיסה".

ארכיון (צילום: דן רביב)
ארכיון | צילום: דן רביב

"הן אנשינו והן בקרי הגבולות עושים את מלאכתם, ובמקביל אנחנו ממליצים לקהל להשתמש בתשתיות הקיימות", הוסיף.  בנוגע לטענות הנוסעים לפיהן אין מספיק בקרים בעמדת הבידוק הבטיח ניר להמשיך לעשות מאמצים "כדי לצמצם את התורים בכל המקומות בדגש על ביקורת הגבולות, ולתגבר בהתאם לעומסים".  

כשנשאל בנוגע לצמצום מכוון של אנשי ביקורת הגבולות בכדי לעודד שימוש בדרכון ביומטרי, טען ניר כי יש להפנות שאלה זו אנשי ביקורת הגבולות. "לדעתי לא קיים אינטרס שכזה, לבטח לא לאנשי רשות שדות התעופה". 

אמש: עיכובים גם בלוח הטיסות

מספר עיכובים נרשמו אמש (שני) גם בלוח הטיסות בנמל התעופה בן גוריון. העיכובים נגרמו כתוצאה מדרישת מערכת הביטחון לרווח את לוח הטיסות. ברשות שדות התעופה הבהירו כי לא מדובר באירוע ביטחוני, אך יחד עם זאת נוסעים שעתידים לטוס הערב מתבקשים לבדוק שוב את פרטי הטיסה באינטרנט.

ברשות שדות התעופה הבהירו כי השמיים לא נסגרו אלא בוצע ריווח בלבד בין ההמראות, מה שהוביל לעיכובים השונים. עוד צוין כי בשעות אלו "מדביקים" אנשי הרשות את לוח הטיסות לאחר העיכובים.