מפעל הפיס נמצא בימים אלו בקרב חייו אל מול משרד האוצר שהורה לסגור חלק ממשחקי המזל שברשותו. הטענות כי משחקי המזל פוגעים באוכלוסיות המוחלשות מקבלות גיבוי נוסף מהשיחה המטרידה שהגיעה מחברת "לוטודיל" - חברה שמוכרת כרטיסי הגרלה למשחקי מפעל הפיס. בשיחה עם חדשות 2 נציגת החברה מנסה למכור באופן אגרסיבי מינוי חודשי ומבטיחה זכיות - ולא עוצרת גם כשהלקוח הפוטנציאלי מספר שהוא נתמך על ידי ביטוח לאומי וזקוק לכסף בשביל אוכל. במפעל הפיס מתנערים מהחברה: "זו הונאת הציבור". כך נשמע השיווק התקיף.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

הנציגה שהתקשרה טוענת כי לחברה "יש הסכם" עם מפעל הפיס, במסגרתו משתתפים הלקוחות בעלות של 195 שקלים ל-270 הגרלות - בזמן שהחברה מבטיחה לפחות שתי זכיות חודשיות. גם לאחר שהצד השני ניסה שלוש פעמים לסיים את השיחה, הנציגה לא ויתרה והמשיכה להציע ללקוח להצטרף - למרות שהוא הצהיר כי אין ברשותו כרטיס אשראי: "הבן שלך לא יכול לעזור לך? אם אתה יכול לשלם לו, להחזיר לו, אם הוא יכול לשלם בשבילך".

מעבר לניסיון האגרסיבי למכור, הנציגה מסרה פרטים שקריים במהלך השיחה - בהם כתובת סניף בתל אביב שלא קיימת וטענה להסכם עם מפעל הפיס שמאפשר לחברה לקנות הגרלות בעבור הלקוח הגרלה במחיר של 72 אגורות לכל הגרלה. עוד סיפרה לחברה יש "אראלות" משלה - "מירי או איריס" - שמתקשרות ללקוחות כל חודש ומבשרות על הזכייה.

ארכיון (צילום: חדשות 2)
"בדוכן זה עולה לך יותר" | צילום: חדשות 2

"זה ההסכם שלנו מול מפעל הפיס"

הנציגה ציינה כי הלקוח מצטרף ל"בין 7 ל-11 הגרלות ביום" של מפעל הפיס - צ'אנס ו-777 למשל - ומשתתף בהגרלות יחד עם אנשים אחרים. "מספיק ששישיית מספרי הלוטו נופלת באחת הקבוצות – הפרס מתחלק והזכייה ההיקפית מגיעה לך. אתה משחק גם על מספרים של אנשים אחרים". עוד ציינה הנציגה כי "אלפי הלקוחות שלנו" מקבלים טפסים יקרים שמגבירים את הסיכויים לזכייה בסכום של 72 אגורות בלבד, במסגרת ההסדר מול מפעל הפיס.

"בדוכן אתה משלם חמישה שקלים על הגרלה אחת, פה אתה מקבל את זה ב-72 אגורות, אצלנו זה ככה עובד, זה ההסכם שלנו מול מפעל הפיס, ב-195 שקלים אנחנו קונים לך 270 הגרלות", הוסיפה. גם כאשר נציג חדשות 2 סיפר לה שהוא "נתמך על ידי ביטוח לאומי וזה הרבה מאוד כסף ה-200 שקלים האלה", שבה והבטיחה לו הנציגה זכיות בסכומים של מאות שקלים לכל הפחות - ואף השמיעה באוזניו הקלטה של שיחה עם לקוחה שנתמכת על ידי ביטוח לאומי וזכתה לדבריה ביותר מ-3 מיליון שקלים.

הנציגה לא עצרה בכך: "אני לא רוצה לקחת לך כסף מהאוכל שלך, אבל בוא תיקח בחשבון שיכול להיות שכן תקבל זכיות שיגדילו לך את כמות האוכל - החברה מתחייבת לך שאתה זוכה פעמיים בחודש בשתי זכיות כספיות". לדבריה, אם לא החברה לא גובה דמי מנוי במשך חצי שנה "אבל אל תבנה על זה כי זה אף פעם לא קרה". כמו כן לדבריה הציעה החברה חודש אחד בלי התחייבות, לצד שובר לחופשה זוגית בארץ – גם למי שעוזב.

הזוכה המבוגר ביותר בן 82 (צילום: חדשות 2)
מפעל הפיס: "שקר וכזב" | צילום: חדשות 2

התגובות: בחברה מבטיחים "רק" השתתפות בהגרלות, במעל הפיס מתנערים

מחברת "לוטו דיל" נמסר: "החברה מציעה ללקוחותיה מנוי להשתתפות בהגרלות מפעל הפיס בעלות קבועה - בסכום שאינו עולה על 195 שקלים לחודש. השירות שהחברה נותנת ללקוחותיה כולל רכישה של טפסי ההגרלות, מילוי הטפסים, שליחתם אצל זכייני מפעל הפיס המורשים, מעקב אחר זכיות ודיווח אודותיהן לזוכים. במסגרת המנוי משתתפים לקוחותיה של החברה מדי חודש, באופן אישי וקבוצתי, בכ- 270 הגרלות לוטו, רב צ'אנס ו- 777 הנערכות על ידי מפעל הפיס".

"ההשתתפות הקבוצתית בהגרלות, כפי שפותחה על ידי החברה, מאפשרת למנויה להשתתף במספר רב של הגרלות בעלות נמוכה. רק בשנה האחרונה זכו כמה וכמה מלקוחותיה של החברה בפרסים הראשונים של הגרלת הלוטו והפכו למיליונרים. החברה מאמינה, כתפיסת עולם, במשחק באחריות ובמניעת אפשרות להתמכרות להימורים. בהקשר זה נדגיש כי לקוחותיה של החברה מוגבלים לרכישת מנוי חודשי אחד בלבד בעלות מקסימלית של 195 שקלים".

"לעניין השגיאה בכתובת הסניף באזור המרכז, מדובר בטעות אנוש של מוקדנית חדשה בחברה אשר עובדת בסניף חיפה ולא באזור המרכז. כתובת סניף אזור המרכז זהה לכתובת שנמסרה על ידי המוקדנית, בחילוף הערים תל אביב ובני ברק – עקב טעות אנוש כאמור. מלבד זאת, כתובת סניפנו בבני ברק מופיעה באתר החברה".

ממפעל הפיס נמסר: "הונאת הציבור! שקר וכזב. אין ולא היה למפעל הפיס כל קשר עם לוטו דיל."

לפניות לכתב: Azria@ch2news.co.il

עקבו אחר דף הפייסבוק של עזרי עמרם