בעלי העסקים באזורים בתל אביב שבהם יחלו בשבוע הבא העבודות על הרכבת הקלה רק מדמיינים היום את הסבל שייגרם להם בשנים הקרובות. מי שכבר יודע איך זה ייראה הם בעלי העסקים בירושלים, שבמשך שנים סבלו מהשלכות העבודות. המסר של הירושלמים לעמיתיהם התל אביבים ברור - דרושה הרבה סבלנות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

"אני אומר לתושבי תל אביב - תנשמו עמוק, אתם הולכים לתקופה לא קלה", אמר לחדשות 2 Online ניסן, בעל בית קפה ברחוב יפו בבירה. יורם, בעל חנות תכשיטים בעיר, העניק עצה דומה. "אני מציע לכל תושבי תל אביב להתאזר בסבלנות, זה ייקח זמן". הוא גם סיפר על ימי העבודות בבירה. "סגרו חנויות, היה לכלוך ובלאגן. זה הזמן, תל אביבים, להצטמצם. אני מקווה שהעירייה תעזור, אבל זה גרושים, כרגיל".

ויש גם מי שהיה אף נחרץ יותר. "אם התל אביבים חושבים שהם חיו בגן עדן, מעכשיו זה הגיהינום", אמר שמעון, תושב העיר. "אבא של הגיהינום. מי שיש לו אפשרות לעזוב לשש או שבע שנים - שייסע. העכברים והחולדות יעשו עליכם חגיגה".

בשטח כבר חופרים, אבל מתי זה יקרה באמת? (צילום: נת"ע)
להתאזר בסבלנות | צילום: נת"ע

"חפשו מהר דירה בכל קיבוץ או כפר, תברחו מתל אביב עד שיגמר", אמרו כמה מתושבי העיר הוותיקים יותר. "אומרים לכם ,שנה, שנתיים, שלוש - זה יוצא עשר שנים מינימום. תברחו. עשר שנים סבלנו, הכל היה משותק. 10 שנים היה כאן סטלינגרד. עכשיו התל אביבים ירגישו את זה. שם זה רק גדול פי שתיים שלוש".

מבחינת חלק בעלי העסקים הירושלמים, הפגיעה היא אנושה גם לטווח ארוך. "כמות הלקוחות שעוברת היום היא בערך שליש מאשר בתקופה שלפני הרכבת", הסביר מאיר, בעל "עוגות חן" בירושלים. "אם היה לי חבר שם הייתי אומר לו לסגור. אני לא יכול לשלם היום משכורות. לא קיבלנו פיצויים והכפילו לנו את הארנונה. הבטיחו פריחה, אבל אין לי אפשרות פריקה וטעינה. אף ספק לא מתקרב. אנחנו צריכים להתגנב להביא סחורה נגד החוק. שיסגרו וילכו הביתה".

קרונות הרכבת הקלה (ארכיון) (צילום: פלאש 90, חדשות)
הרכבת בירושלים | צילום: פלאש 90, חדשות

"הרכבת היא רכבת קללה לא רכבת קלה", חידד יוסי כהן, בעל חנות בירושלים. "אנשים לא נכנסים לרחובות של הרכבת כי אין תחנות אוטובוס. אני מסרתי את החנות שלי לשלושה מתווכים אבל אני לא מצליח למכור. לתל אביבים אני אומר - תמכרו את העסקים שלכם".

ויש גם מי שבכל זאת הציע מעט אופטימיות. "אני בעד רכבת, למשך זמן זה מאוד כדאי", אמר אפי, תושב ירושלים. "זה חוסך זמן. תושבי תל אביב יסבלו קצת אבל צריך להסתכל על העתיד".