המספרים שמאחורי סכנת האופניים החשמליים: למרות ההצהרות והאכיפה שהתגברה סביב הרוכבים, הנתונים מוכיחים כי חלה עלייה במספר הרוכבים שנפגעו. 

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

מנתוני מחקר שהוצג לאחרונה בכנס של המכון לחקר מדיניות בריאות עולה כי בשנת 2013 רק 44 רוכבים נפגעו בתאונות. בשנת 2017 המספר זינק ל-621, פי 14. לשם השוואה, בשנת 2013 נפגעו 1,653 בני אדם בתאונות עם אופניים רגילים, לעומת 1,378 בלבד בשנת 2017 - ירידה של כ-17%.  

מהנתונים עולה גם כי הפציעות חמורות באופניים חשמליים בהשוואה לאופניים ללא מנוע עזר: באופניים רגילים "רק" 10% מהנפגעים נפצעו באורח קשה או אנוש, אך בחשמליים האחוז כבר גבוה מעט יותר ועומד על 11.8%. במכונית מדובר על 13.5% ובאופנועים וקטנועים 16.8%.

האופניים החשמליים גם "מככבים" בסיכויים להיות מעורב בתאונה עם רכב. ב-36.2% מהתאונות היה מעורב גם רכב, לעומת 18.2% באופניים רגילים.