אמירתו הקשה של מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר, הביאה לכך שעובדי פרטנר הישראלית - המשתמשת בשם המותג העולמי - התעוררו הבוקר (חמישי) למתקפה צרכנית וקריאות חרם נגד מקום עבודתם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

"אזרחי ישראל היקרים, בואו בבקשה ותנו יד נגד החרם על פרטנר הישראלית", פנתה לציבור ויקה אבייב, אחת העובדות, יחד עם עמיתיה. היא הסבירה: "פרטנר נמצאת בבעלותו של חיים סבן - תומך גדול בישראל. האמירה הזו (של רישאר) מקוממת ביותר.

"פרטנר היא משפחה אחת גדולה שיש בה עובדים מכל המגזרים. אנו תומכים גדולים בישראל ומתנגדים לאנטישמיות".

סניף אורנג', הבוקר
הלקוחות זועמים | צילום:

בחברת פרטנר, המשתמשת במותג אורנג' בישראל, מיהרו אמש להתנער מדברי מנכ"ל אורנג' העולמית, שלפיהם היה מסיים את הפעילות בארץ בהקדם האפשרי, אך הלקוחות הישראלים זעמו - ואיימו. דף הפייסבוק של אורנג' ישראל התמלא בתגובות כועסות ואף הוקם דף מחאה ברשת.

הבעלים של פרטנר, חיים סבן, הגיב לסערה שהתעוררה והדגיש: "אני גאה להיות בעל השליטה בחברת פרטנר, שהנה חברה בבעלות ישראלית, החוכרת את המותג אורנג'. איומים לא ירתיעו אותי, אמשיך לפעול בישראל ולהוביל את המאבק העולמי למען ישראל".

בחברת פרטנר הבהירו כי "אנו מצרים על דבריו של מנכל פראנס טלקום (אורנג' צרפת) העולמית. ברצוננו להדגיש כי חברת פרטנר הינה חברת ישראלית בבעלות סבן קפיטל גרופ שבבעלות חיים סבן והציבור ואינה בבעלות פראנס טלקום. החברה מחזיקה במותג אורנג מאז 1998, והקשר היחידי ביננו לבין פראנס טלקום הוא המותג בלבד. החברה תמשיך לשרת נאמנה את כל הציבור במדינת ישראל ללא אפליה או אבחנה כלשהי".

מחאת עובדי אורנג', השבוע
תומכים בישראל. עובדי פרטנר, היום | צילום:
הודעת פרטנר ללקוחות, היום
המכתב ששלחה אורנג' ללקוחות | צילום:

אבל בקרב שלושה מיליון הלקוחות הישראלים של פרטנר היו רבים שמיהרו לתקוף את ההתבטאות של מנכ"ל אורנג' העולמית ועמוד הפייסבוק של החברה הוצף בפוסטים מאיימים. "מחרימים את אורנג' - ולא אורנג' מחרימה את ישראל. אין מצב שאשאר עוד יום נוסף בחברתכם", כתב לקוח. "אתם מוזמנים לארוז מזוודות ולטוס מכאן, החל ממחר כבר לא אהיה לקוחה שלכם", כתבה בזעם לקוחה אחרת. "גועל נפש לפרנס אנטישמים".

בהכנת הידיעה השתתף מתן חצרוני