שוב תקלות בקו י-ם-נתב"ג (צילום: החדשות)
קו הרכבת לירושלים | צילום: החדשות

שר התחבורה ישראל כץ הודיע היום (שלישי) כי קו הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים יתחיל את פעילותו בעוד כשלושה חודשים - בסוף חודש מרס. הנסיעה בקו הרכבת החדש תאפשר לנוסעים לעשות את הדרך מתל אביב לעיר הבירה בתוך כ-28 דקות. "בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים", סיפר השר כץ.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

על פי התכנית של השר כץ הרכבת תתחיל את פעילותה ב-30 למרס ובתחילה תפעיל מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים לתחנת ההגנה בתל אביב. הרכבת עתידה לפעול במהירות של 160 קמ"ש כשבכל שעה יפעלו שתי רכבות לכל כיוון.

בשלב השני של הפעלת קו הרכבת, לפי תכניתו של כץ, יופעלו שלוש רכבות בשעה, ובעתיד יוכלו לפעול אף שש רכבות בשעה. השר כץ צפוי לערוך נסיעת מבחן בקטר החשמלי החדש של הרכבת בשבוע הבא. "הבטחתי ואני מקיים", אמר השר. "בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים ומתחברים להיסטוריה".

"הצעירים יחסכו שיעורי נהיגה". כץ
"הבטחתי ואני מקיים", השר כץ | צילום:

תחנת הרכבת הנבנית בירושלים תכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון 'חנה וסע' המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נבנה בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר ומערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.

קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שעוברת דרך נמל התעופה בן גוריון, מודיעין, שער הגיא וירושלים. הרכבת מתוכננת לבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה לפעילותה לאחר שהוקמה בעלות הנאמדת ב-7 מיליארד שקלים.