ארבעה בני אדם נהרגו היום (שני) בתאונת דרכים בין רכב פרטי לרכב הסעות בכביש 866, מצומת חנניה לכיוון צומת שבע, סמוך לכרמיאל. ההרוגים הם שני גברים ואישה בשנות ה-20 לחייהם שנסעו ברכב הפרטי. צוותי מד"א גדולים לצד 3 מסוקים הוזעקו לזירה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

שמות ההרוגים בתאונה: סהאם סעיד (58) מעין אסד, דרין חג (17) מריחאניה, אחמד עוואודה (15) מכפר קנא ועלע חליחל (18) מגוש חלב. עשרה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, בהם ארבעה במצב קשה: שתי נשים בשנות ה-30 לחייהן פונו במסוק מד"א לבית החולים רמב"ם כשהן סובלות מפגיעה רב מערכתית.

נערה כבת 15 ואישה כבת 60 פונו לבית החולים זיו כשהן סובלות מפגיעה רב מערכתית. צעיר כבן 30 שנפגע בבטנו, צעירה כבת 18 שנחבלה בפניה וצעירה כבת 18 עם פגיעה רב מערכתית פונו גם הם לבית החולים זיו, במצב בינוני. שלושה בני אדם נוספים שנפצעו באורח קל הגיעו גם הם לבית החולים בצפת.

כוחות כבאות והצלה הוזעקו גם כן למקום בעקבות דיווח על לכודים. בעקבות התאונה נחסם כביש 866 לתנועת כלי רכב מצומת שבע לצומת פרוד בשני הכיוונים. המשטרה מבקשת מציבור הנהגים לבחור בדרכים חלופיות.

התאונה הקטלנית בצומת חנניה, השבוע (צילום: חיאן שרותי רפואה)
3 הרוגים ו-7 פצועים | צילום: חיאן שרותי רפואה

"מדובר בתאונה חזיתית קשה מאוד", סיפר חובש בכיר במד"א פארס עאטף. "הגענו למקום בכוחות גדולים עם אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד"א רכובים על אופנועים, והתחלנו מיד לסרוק את הזירה ולמיין את הפצועים עקב מספרם הרב". עאטף הסביר כי "ברכב הפרטי נלכדו שלושה פצועים שסבלו מפציעות קשות ביותר, ביצענו בהם מספר בדיקות רפואיות אבל לצערנו לאחר החילוץ לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם".

זירת התאונה (צילום: מד"א)
זירת התאונה | צילום: מד"א

רק אתמול פורסמו נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שחשפו כי בשנת 2016 נהרגו בכבישי ישראל 378 בני אדם - עלייה של 6% לעמת שנת 2015. בגזרת יהודה ושומרון לבדה נרשמה עלייה דרמטית הרבה יותר, של 27% במספר ההרוגים, כשבמהלך 2016 נהרגו רק באזור זה 42 בני אדם בתאונות דרכים.

"הכתובת נמצאת על הקיר כבר כמה שנים והממשלה מתעלמת מהקטל שמתרחש בכל יום בכביש", אמר מנכ"ל "אור ירוק" שמואל אבואב. "זוהי השנה החמישית ברציפות שנרשמת עליה במספר ההרוגים וזו תוצאה ישירה של הירידה במספר השוטרים והניידות שיצרו טרור בכבישים. ממשלת ישראל מפקירה את האזרחים שלה למות בכל יום בכביש ועד כה לא מצאה לנכון לקיים דיון אחד רציני כיצד מחזירים את ישראל למגמה של צמצום ההרוגים בכבישים".

צוותי חילוץ ומד"א בזירת תאונה (צילום: חיאן שרותי רפואה)
זירת התאונה | צילום: חיאן שרותי רפואה

"הכי קל תמיד להאשים את הנהג", המשיך אבואב. "אבל הגיע הזמן שראש הממשלה יתערב בקטל היומיומי בכבישים ויורה לרכוש עוד היום 300 ניידות ולגייס 300 שוטרים במטרה להגביר את האכיפה בכבישים האדומים מרובי התאונות. אסור לנו להמתין להרוג הבא".

בעמותה אף טענו כי התריעו בעבר כי כביש 866 הוא כביש מסוכן עם כשלים תשתיתיים חמורים. לאחר  חקירה שנערכה בעקבות תאונה קטלנית שהתרחשה בו בשנת 2013 הגיעו בעמותה למסקנה כי יש לשפר ולשפץ קטע כביש זה בכמה אופנים. הראשון, להציב גדר הפרדה בנויה בין הנתיבים, שתמנע אפשרות של התנגשות חזיתית בין שתי מכוניות הנוסעות בכיוונים נגדיים. השני, להציב עמודי תאורה כדי שבשעות החשיכה יוכלו הנהגים לזהות רכבים אחרים בצורה הטובה ביותר. בנוסף, המליצו בעמותה לשפר ולהחליף שלטים ותמרורים דהויים וכן להוסיף שילוט המתריע על עקומה בכיוון היישוב פרוד לצומת חנניה.