בילוי זוגי עם סלולרי (צילום: Sergii Koval, 123RF)
בילוי זוגי עם סלולרי | צילום: Sergii Koval, 123RF

כמה זמן מהשהות שלכם במסעדה עם אנשים מוקדש להם וכמה לטלפון הנייד שלכם? אם תענו בכנות, התשובה עשויה להביך. בעוד שרובנו כבר עושים זאת בלי להרגיש, בעלי המסעדות דווקא שמים לב לזה ויש מי שמנסים לעזור לנו להילחם בעצמנו.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

כך למשל, במסעדת "המעשנה" בשרון מעדיפים שתתרכזו בבשר שלהם ולא בוואטסאפ בזמן הארוחה. מי שמפקיד את הסלולרי מתחילת הארוחה ועד סופה אצל צוות המסעדה מקבל 5% הנחה על התפריט. כבר שנתיים שהמהלך הזה מחזיק מעמד, לשמחת הלקוחות – והבעלים.

"ההתמקדות שלי היא בחוויה של הלקוח", מסביר זיו רודר, הבעלים. "כמעט בכל המסעדות הלקוחות מתמקדים בדברים שמסביב - עונים לווטסאפים, מצלמים תמונות, גולשים בפייסבוק - דברים שלא באמת חשובים. אני חושב שכשמתנתקים מהם מעצימים את החוויה".

רודר לא מצטער על החשיפה שהוא מפסיד כשהלקוחות שלו מוותרים על העלאת תמונות של המנות שלו לרשתות החברתיות. הוא סומך על ה-50% מהלקוחות שמוותרים על ההנחה ולא מוותרים על הסלולרי שלהם בארוחה שימשיכו לצלם.

הודעות טקסט, אייפון, סלולר, טלפון נייד (צילום: רויטרס, חדשות)
כמו איבר בגוף | צילום: רויטרס, חדשות

חצי חצי

יונתן סגיר, בעלי פאב ה"גטסבי" בירושלים, הספיק לנסות את הרעיון פעמיים, והוא כבר מרוצה ומאמץ את המהלך. "יום שני ללא סלולר", והצ'ופר – צ'ייסר ומשהו מתוק ליד. את הרעיון הוא אימץ כשהביט בלקוחותיו ושם לב לתופעה מעניינת: בכל ערב בחצי משטח מהמקום הלקוחות עסוקים בסלולרי, ובחצי השני – מסתכלים אחד לשני בעיניים. הסיבה: בעיות קליטה בחלק משטח הפאב.

"אנחנו רואים שהרבה אנשים שבאים אלינו עסוקים בלצלם את האוכל והקוקטליים, וגם את עצמם", אומר סגיר. "אתה קולט שאנשים לא מדברים אחד עם השני, ואמרנו שחייבים לעשות עם זה משהו".

80% מהלקוחות שלו ויתרו על הנייד. סגיר מעריך בזהירות שהשיווק של הערבים הללו גם הגדיל את מספר הלקוחות. "אנשים עפו על זה", הוא אומר.

עשה את שלו

מי שכבר לפני 3 שנים ניסה את המהלך הזה הוא איברהים ג'וואדאת, הבעלים של "מסעדת אבו גוש" באבו גוש. הוא הציע 50% הנחה על התפריט למי שהפקידו בידיו את הסלולרי לאורך הארוחה. אחרי חצי שנה הוא הפסיק את המבצע.

"אנשים התנפלו על זה, דיווחו על כך בכל העולם והעתיקו את הרעיון", אומר ג'וואדאת. "לא עשיתי את זה בשביל יחסי ציבור, עשיתי את זה כדי להעביר מסר שאפשר אחרת ולהחזיר את ה'ביחד'. משפחות רבות הודו לי על זה. היום, אם מגיעים אליי תיירים מחו"ל ששמעו על המבצע אני עדיין נותן להם את ההנחה".