מפחדים מהתקף לב? שתו בירה לבנה
מחקר חדש בספרד מצא כי שתיית אלכוהול מתונה, ובעיקר בירה לבנה, מפחיתה את הסיכון למחלות לב. בקרב הנשים, ההשפעה טובה יותר. גברים ששתו יותר מדי אלכוהול סבלו הרבה יותר מהתקפי לב. אז הרימו כוסות...לחיים!
במשך 10 שנים עקבו החוקרים אחר 15,630 גברים ו-25,808 נשים ברחבי ספרד ובדקו באמצעות מילוי שאלונים את הרגלי התזונה והשתייה שלהם. לאחר איסוף הנתונים התברר כי צריכה של משקאות אלכוהוליים ובייחוד בירה לבנה הפחיתה בשיעור של 14%, ביחס להימנעות משתייה, את הסיכון להתקפי לב וכי צריכה מתונה הפחיתה את הסיכון למחלות לב בשיעור של 55%.
טיפה אחת יותר מדי
באשר לגברים שהשתתפו במחקר, נמצא כי אירעו 398 מקרים חדשים של מחלות לב לכל 100 אלף זכרים אשר לא שתו בירה לבנה. שיעור זה ירד משמעותית ל- 255 מקרים בלבד, בקרב אלה שצרכו באופן מתון בירה לבנה ושאר משקאות אלכוהוליים.
מסתבר כי למחקר גם השלכות הסברתיות לגבי צריכה מופרזת של אלכוהול. מספר מקרי התקפי הלב עלה ל-334 בקרב גברים אשר צרכו צריכה גבוהה של אלכוהול, כלומר ההשפעה המגנה נעלמת כאשר צריכת האלכוהול עולה מאוד והפכה למסוכנת.
מחקר גדול זה הינו מחקר נוסף המצטרף לכ-70 מחקרים דומים שנעשו באוכלוסיות שונות בעולם, המצביעים על כך שצריכה יומית מתונה של משקה אלכוהולי אחד או שניים ובירה לבנה מקטין את הסיכון למחלות לב. הגדרת מנה של משקה הינה בקבוק 330 מ"ל בירה לבנה, כוס של 120 מ"ל יין או 30 מ"ל משקה אלכוהולי אחר.







חדשות




= תגובה ללא תוכן
= תגובה עם תוכן


אתר זה פועל כחוק ברישיון














