כמעט יממה אחרי חשיפת הפרשה שבה נפל קורבן תלמיד כיתה ו' מהקריות להתעללות מתמשכת ויום-יומית מצד חברי לספסל הלימודים, נכנסה מערכת החינוך לעובי הקורה ולאחר התערבותו האישית של שר החינוך, גדעון סער - זומנה מנהלת המוסד החינוכי לבירור אצל מנהלת המחוז. ככל הנראה, בסוף התהליך תסיים המנהלת את תפקידה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הבוקר היו כל המעורבים הפרשה נסערים מאוד. לדברי הוריו של הילד - מנהלת בית הספר היא דמות חזקה, ולטענתם, הם חששו לצאת נגדה ולפרסם את ההקלטות שבהן היא נשמעת כשהיא מתייחסת בביטול, לכאורה, למצבו הקשה של בנם. 

"מנהלת המחוז אמרה לי שהיא תמצה ותברר את הסיפור הזה עד הסוף", אמרה האם, והדגישה: "חבל לי מאוד שככה מתנהל משרד החינוך. שרק כשפונים לתקשורת  - אז בוחרים להאמין לנו. חבל לי שבמשך שש שנים הילד שלי סבל".  

שר החינוך גדעון סער הנחה היום את אנשי משרדו לטפל בהקדם ובחומרה בפרשת ההתעללות בתלמיד בית ספר יסודי מהקריות, שנחשפה אמש במהדורה המרכזית של חדשות 2.

שר החינוך גדעון סער: "מזועזע עמוקות"

לאחר שצפה בכתבה ששודרה אמש במהדורה המרכזית, הביע שר החינוך גדעון סער זעזוע עמוק מסיפורו של הנער והורה לגורמים במשרד החינוך לדאוג שאכן הפרשה תטופל "באופן מיידי ובחומרה המתאימה".

בעקבות הכתבה קיבלו מ' ובני משפחתו תגובות רבות מצופים שלא נשארו אדישים. "הם הביעו תמיכה וביקשו לחזק אותנו", סיפרה אמו של הנער ועידכנה על הפגישה המתוכננת עם מנהלת המחוז, שתבדוק את טענות המשפחה באשר לניסיונות טיוח מצד בית הספר לעומק.

אילוסטרציה (צילום: חדשות 2)
המנהלת: "חסרים לילד כלים" | צילום: חדשות 2

מנהלת בית הספר: "אם הוא היה מתמודד הוא לא היה מגיע למצב הזה"

אז איפה היה צוות המוסד החינוכי? למרבה התדהמה, המנהלת הטילה את האחריות שוב ושוב על ההורים. "אם הוא היה מקבל טיפול פסיכולוגי כל השנים, כבר היו לו כלים", נשמע קולה בהקלטה.

"באיזשהו מקום אתם, ההורים, לא נעים לי להגיד לך - אבל אם הוא היה מקבל טיפול הוא היה היום לדעתי במקום אחר". היא הוסיפה, כי "אבל גם עכשיו כשהוא מקבל כלים, זה יביא אותו למקום אחר רק בתנאי שיחזקו לו את הביטחון העצמי וילמדו אותו כלים איך להתמודד, כי הוא לא יודע להתמודד".

בבית הספר ניסו להשתיק הפרשה (צילום: חדשות 2)
בבית הספר ניסו להשתיק הפרשה | צילום: חדשות 2

המנהלת המשיכה להטיח באם: "אם הוא היה מתמודד וחזק עם ביטחון, הוא לא היה מגיע בכלל למצב הזה שבכלל ירביצו לו. הם לא היה מעיזים. למה הם מעיזים? כי הוא חלש, כי הוא מתגונן, כי כל דבר הוא אומר 'המורה, המורה, המורה, אמא, אמא, אמא', אז עוד יותר זה קורה לו".

בעקבות השיחה סיפרה האם: "אני לא מוכנה לקבל את זה שהילד שלי חוטף מכות כל יום, כל יום, והיא תגיד לי שהאשמה בי. אני עם סיוטים בלילות, אני עם סיוטים מה יקרה לו. על אלונקה יוציאו אותו משם יום אחד?".

אבל חוסר הצדק לא נגמר כאן. המורות של מ' בקושי מענישות את הילדים הפוגעים ולרוב מטילות עונשים סמליים גם עליהם וגם על מ'. היו כבר מקרים ש-מ' היה זה שנענש כי התקשר הביתה לספר להורים.

בבית הספר ניסו למנוע מבוכה

לאחרונה רצו ההורים לפנות למשרד החינוך שיאשר לילד ללמוד מהבית. המנהלת הגדילה לעשות והורתה להם לא לציין את בעיית האלימות, אלא לכתוב בעיות רגשיות. "מצב רגשי נפשי זה לא אומר שיש לו בעיות נפשיות חלילה, אלא נגיד שלא טוב לו, לא טוב לו מכל מיני בחינות", היא הסבירה לאם, שהקשתה: "אבל הפסיכיאטר אמר שמתעללים בו בבית ספר".

המנהלת: "לא, אני אמרתי לו שלא. כי מה זה, מי ייתן כזה דבר? כאילו מראים שבית ספר לא בסדר? זו לא המטרה". וכך קורה שכולם מדברים על המלחמה באלימות ועל יד קשה כלפי הפוגעים, אבל בפועל יש ילדים שעבורם בית ספר הוא סיוט מתמשך - כזה שישאיר צלקת לכל החיים.

במשרד החינוך מתייחסים בחומרה לדיווחים ומסרו בתגובה: "מנהלת המחוז המדובר תערוך בדיקה יסודית ומעמיקה אודות כלל אירועי האלימות שהתרחשו".