אילוסטרציה (צילום: רויטרס, חדשות)
אילוסטרציה | צילום: רויטרס, חדשות

בגן ילדים אחד בפתח תקווה הוחלפו בחצי השנה האחרונה לא פחות מ-6 מטפלות בצהרון. שתיים מתוכן, לטענת ההורים בגן, הוחלפו עקב חשד לאלימות כלפי הילדים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בשעות הצהריים מופעל הגן על ידי רשת צהרונים שעובדת בעיר ובו מועסקות מטפלת וסייעת. המטפלת מוגדרת כאחראית על הצהרון והסייעת אמורה לעזור לה בהשגחה על הילדים.

יום אחד סיפרה אחת מילדות הגן לאמה כי היא אינה רוצה ללכת לגן בבוקר כי היא חוששת משעת הצהריים - אז תצטרך לפגוש את המטפלת בצהרון. כשנשאלה על ידי האם מה קרה, סיפרה הילדה שהמטפלת במעון הרביצה לה.

"היא משכה אותה בכל החדר בכוח עד שהילדה בכתה", סיפרה א', האם המודאגת לחדשות 2 Online. "היינו מזועזעים". א' החלה לברר את הפרטים של המקרה ופנתה להנהלת הצהרון כשהיא מודיעה להם שאין בכוונתה לשלוח את הילדה לגן עד שיימצא פתרון.

ההתכתבות בין האם והמנהלת
ההתכתבות בין האם והמנהלת | צילום:

בהתכתבות בין א' להנהלת הצהרון הודיעה המנהלת שהיא שוחחה עם אותה מטפלת "שהבינה ששגתה ושזה לא יקרה שוב". לאחר המקרה האחרון הורים נוספים התלוננו על היחס של אותה מטפלת כלפי ילדיהם. לדבריהם היא מנעה מהם לאכול כחלק מעונש, קיללה וצעקה. בסופו של דבר הנהלת הצהרון סיימה את העסקתה של המטפלת.

"כאן כל הבלגן רק התחיל", מוסיפה א'. "גם כשהגיעה מטפלת טובה אחרי המקרה הזה, היא עזבה תוך זמן קצר כי לא התאימה לה ההתנהלות של הנהלת הצהרון". גם בקבוצת הוואטסאפ של הגן שיתפו ההורים המיואשים במקרים נוספים שקרו לילדיהם עם המטפלות השונות.

באחד המקרים מתארת אחת האמהות שהמטפלת לקחה לילד שלה את הנעליים כעונש והכריחה אותו לשבת בכניסה לגן במשך כמה שעות. "נקרע לי הלב על הילדים שלנו", כתבה האם בקבוצת הוואטסאפ, תוך שההורים מנסים לברר אחד עם השני כיצד להתנהל מול הנהלת הצהרון שלטענתם לא פועלת בשקיפות מולם.

"הילדים שלנו חזרו מורעבים מהגן במשך כמה שבועות", מתארת אמא לילד נוסף בצהרון. "הילדים כבר מבולבלים וחרדים ללכת לצהרון. אין למטפלות שום זיקה לחינוך ולטיפול בילדים והם סובלים". 

מהנהלת רשת הצהרונים נמסר בתגובה: "נענינו לבקשת ההורים בתחילת השנה צוות הגננות משנת תשע"ו ימשיך לתשע"ז. לצערינו בתחילת השנה הגננת המובילה חלתה ונאלצה לעזוב ובמקומה מונתה מובילת צהרון. צוות הצהרון לא הצליח להתייצב לשביעות רצוננו וחלו מס' חילופי כוח אדם אשר כולם נעשו לבקשת ההורים, בידיעתם ובהתייעצות עם רפרנטיות מטעם העיריה. צר לי שדרך פעולה הרווחת היום להתמודדות היא העלאת פוסטים בפייסבוק... מדובר בגב' אחת שבחרה לכתוב ולהשמיץ בתאורים וארועים חסרי כל שחר".

"תיאמנו פגישת הורי הצהרון עם צוות ניהול מטעמינו ובשיתוף נציגי מחלקת גני הילדים וכל נושא שיעלה, יקבל מענה הולם ויטופל כנדרש כשטובת הילדים מעל הכל. אלפי ילדים מטופלים על ידינו, בצהרונים ברחבי הארץ, בשנה"ל תשע"ז . קיימת מרוצות גבוהה מהצוותים, מהפעילות, מהתכנים, מהחומרים, העשייה והאהבה הרבה שאנו מעניקים
לילדים וממהירות התגובה".

לפניות לכתבת: Avivitm@ch2news.co.il