נאסר על הליכוד להשתמש בסלוגן של משרד הבריאות בקמפיין: ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24 החליטה הלילה (שלישי) לאסור על המפלגה להשתמש בסיסמה "חוזרים לחיים" כחלק מתעמולת הבחירות שלה - וזאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הביע תמיכה בצעד בתחילת השבוע וביקש מהוועדה לאמץ את עמדתו, בטענה שמדובר בהפרה של החוק.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"התוצאה היא שהשימוש של הליכוד ושל מי מטעמו בביטוי 'חוזרים לחיים' בתור סיסמת בחירות במערכת הבחירות הנוכחית מפר את הוראת סעיף 2 א' לחוק", נכתב בהחלטתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט עוזי פוגלמן.

פוגלמן הוסיף בהחלטה כי "השימוש בסיסמה בתעמולת בחירות מנוגד לשלוש תכליות חשובות של סעיף 2 א' לחוק. אין בו כדי לקדם איזו מתכליותיו האחרות. הסיסמה נוצרה באמצעות שימוש במשאבים ציבוריים ומתוחזקת באמצעותם. לכן יש לראות בסיסמה 'חוזרים לחיים' משום 'נכס הציבור' לעניין סעיף 2 א' לחוק".

עו"ד אושי אלמליח, מנכ"ל תנועת 'אחריות לאומית', שעתרה נגד השימוש של הליכוד בסלוגן 'חוזרים לחיים' בקמפיין הבחירות, מסר: "הליכוד ונתניהו, האחראים הישירים למותם של למעלה מ-6,000 ישראלים וישראליות, לאלפי משפחות שנכנסו למעגל השכול, מאות אלפי ילדים ובני נוער הלומי קורונה, קיבלו היום צו מניעה למעשה המביש והציני שעשו בסלוגן החיסונים הלאומי, 'חוזרים לחיים'. תנועת אחריות לאומית נעמדה מול כוחות אדירים לקרב עיקש, במקום שבו היו צריכים לעמוד מערכות אכיפת החוק והפוליטיקאים".

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע ביום ראשון כי הסלוגן של קמפיין הליכוד, "חוזרים לחיים", מנוגד לחוק וביקש מוועדת הבחירות המרכזית לפסול אותו - בליכוד הפנימו אתמול את המסר בצורה חלקית בלבד ושינו את הסלוגן ל"חוזרות לחיים", במעין התחכמות כלפי הנחיית היועמ"ש.

חוזרות לחיים, קמפיין הליכוד (צילום: facebook)
"חוזרות לחיים" | צילום: facebook

הפרשה החלה בעתירה של תנועת "אחריות לאומית", שדרשה לפסול את הסלוגן של הליכוד בטענה שהוא מפר את החוק משום שמדובר בסיסמה המלווה את מבצע החיסונים שמוביל משרד הבריאות. בפרקליטות המדינה טענו שהשימוש בסלוגן אכן מהווה הפרה של החוק והשימוש בו פסול, שכן מדובר בנכס ציבורי שלא יכול לשמש לתעמולת בחירות.