בפגישה מעניינת שהתרחשה לפני כחמישה שבועות בבית בסביון, השתתפו יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר רע"מ מנסור עבאס וגורם נוסף - זאת כשהבחירות לכנסת כבר בעיצומן. עדיין לא ברור אם רע"מ עוברת את אחוז החסימה, אבל כבר בפגישה הזו לפיד מתייחס לרע"מ כאל גורם פוליטי משמעותי עם יכולת השפעה גדולה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

במהלך הפגישה לפיד היה מעוניין בעיקר בקולות של רע"מ בהמלצות לנשיא המדינה. אם לפיד יצליח לגייס לצדו את ליברמן, את מפלגות השמאל ומהפלגות הערביות - הוא יהיה בעמדה הרבה יותר טובה מאשר בנט וסער לקבלת המנדט להרכבת הממשלה.

ניכר כי עבאס לא מתחייב לאף אחד מהצדדים. למעשה, רק אתמול שמענו ממנו לראשונה התחייבות שהוא לא ישתף פעולה עם ממשלה שבה בן גביר ימונה לשר. לפיד מצדו לא הצליח לחלץ הבטחה במהלך הפגישה, אבל הוא עצמו התחייב לראות בציבור הערבי חלק אינטגרלי ולדאוג לו.

יו"ר רע"ם מנסור עבאס (צילום: יח"צ)
צילום: יח"צ

ממפלגת "יש עתיד" נמסר כי הם לא מגיבים לפגישות פוליטיות. הם מדברים עם כל האנשים במערכת הפוליטית. ויעשו הכול כדי להחליף את הממשלה הזו עבור הציבור.

נזכיר כי בסקרים האחרונים רע"מ של עבאס עוברת את אחוז החסימה, ואם לא - אז קרובה מאוד לעבור. בסקר האחרון שערך מכון "מדגם" בראשות מנו גבע ביום רביעי האחרון, רע"מ זכתה ל-3% תמיכה - מרחק של שברי אחוזים מכניסה לכנסת. בהנחה שתמיד יש הערכת חסר בקולות הפזורה הבדואית שאותם קשה מאוד לדגום, סביר שרע"מ עוברת – דבר שצפוי להכניס את כל המערכת הפוליטית לסחרור.