פרסום ראשון: שרת התפוצות עומר ינקלביץ' הודיעה אמש (שני) לבני גנץ שהיא פורשת מהחיים הפוליטיים, זאת לאחר שהודיעה על כוונתה כבר לפני כחודש. ינקלביץ', שדחתה הצעה להשתבץ בחמישיית כחול לבן כתבה בהודעת פרישתה: "בחרתי להתעלם ממסע ההכפשות ולא לעסוק בתככים וחיסולי חשבונות".  

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"לפני כחודש, הרגשתי קושי גובר והולך", תיארה ינקלביץ', "הודעתי כבר אז ליו"ר המפלגה שאין בכוונתי להתמודד בבחירות הבאות, אך בני גנץ ביקש ממני לשקול זאת שוב. לאחר התלבטויות הודעתי אמש על החלטתי הסופית. אני מוקירה ומעריכה מאוד את יו"ר המפלגה בני גנץ. בני הוביל באומץ בשורה של אחדות, של יושרה ושל שילוב נשים ומגזרים שונים במיינסטרים הישראלי. אנחנו צריכים אנשים ראויים וישרים כמוהו בהנהגה, שהדאגה לאזרחי ישראל נמצאת לנגד עיניהם. אני מודה לו על האמון וההזדמנות, ועל הזכות הגדולה לכהן בממשלה כשרה החרדית הראשונה.

עומר ינקלביץ' (צילום: הדס פרוש, נועם ריבקין פנטון, פלאש90, חדשות)
צילום: הדס פרוש, נועם ריבקין פנטון, פלאש90, חדשות

"באופן אישי, שילמתי מחיר כבד. הופצו עליי שקרים חסרי כל בסיס", כתבה ינקלביץ', "אולם בחרתי להתעלם ממסע ההכפשות ולהתמקד בעשייה ובשליחות ציבורית אמיתית, ולא לעסוק בתככים וחיסולי חשבונות, מתוך תקווה שדרכם של הבאות והבאים אחריי תהיה קלה יותר. אני מאמינה ויודעת כי הדרך שעברתי סללה שביל, ולו במעט, עבור הבאות והבאים אחריי".

עומר ינקלביץ', שנחשבת למקורבת מאוד לבני גנץ, עוררה סערה לא פעם ונטען כי היא משפיעה באופן משמעותי על קבלת ההחלטות של ראש הממשלה החליפי. הדבר עורר מתח במפלגה, ולאחרונה נחשף ב"אולפן שישי" כי גורם בכיר בכחול לבן אף הזמין במשרד חקירות פרטי מעקב אחר השרה. לפני כחודשיים הצהירה ינקלביץ' כי גנץ תומך במהלך להסדרת המאחזים ביהודה ושומרון ועוררה את זעמם של חברי המפלגה חיימוביץ' וזמיר שהטיחו בה שהיא לא מייצגת אותם.