שבוע בדיוק לפני הבחירות, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מנסה להגדיל את כוחה של מפלגתו בשאיפה להחליף את שלטון נתניהו ואומר: "אי אפשר להחליף שלטון בלי מפלגת שלטון גדולה. אי אפשר להקים ממשלה בלי מפלגה גדולה שתקים ממשלה".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"יש עדיין מספר יוצא דופן של מתלבטים - יותר מעשרה מנדטים", טען יו"ר האופוזיציה. "הם צריכים לדעת, אם הם לא יצביעו יש עתיד, תקום פה ממשלה חשוכה, גזענית, הומופובית וסחטנית. בסוף צריך כוח גדול כדי לשנות מציאות".

לדברי לפיד, "ב-7 מנדטים לא עוצרים סחטנות וכפייה דתית. ב-6 מנדטים לא משנים את חוק הלאום ולא מגינים על בית המשפט העליון. והכי חשוב – ב-6 מנדטים לא מחליפים את נתניהו". עוד הוסיף: "אם מישהו רוצה להצביע מרצ, שיצביע מרצ - חשוב שהם יעברו את אחוז החסימה. מעבר לזה, עם כל הכבוד לכל חישובי הגוש, אי אפשר להחליף שלטון בלי מפלגת שלטון גדולה שתקים את הממשלה".

עוד טוען לפיד כי נתניהו מנסה להפוך את הבחירות האלה לקרב אישי מכוער ביניהם. "אני לא אתן לו", אמר. "הבחירות האלה עוסקות בשאלה הרבה יותר גדולה. איזו ממשלה תהיה פה, אצל מי היא עובדת לאן היא תוליך את מדינת ישראל.

יו"ר יש עתיד טען כי נתניהו הוא בן ערובה של סחטנים וקיצוניים. "הוא חייב שהם יתנו לו חסינות, והוא ישלם. בכסף שלנו, בעתיד של הילדים שלנו, ביחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל. הממשלה היחידה שהוא יכול להקים: ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר. ממשלה של חסידי הרוצח ברוך גולדשטיין שקוראים לשחרור הרוצח יגאל עמיר. ממשלה סחטנית, שתיקח את הכסף של אנשים עובדים כדי לתת אותו לאנשים שלא עובדים". 

מרצ מסרו בתגובה: "הצהרתו של לפיד מראה בגרות ומנהיגות. הצהרתו של ח"כ יאיר לפיד הקורא למצביעי הגוש האידאולוגי לבחור במרצ היא החלטה מתבקשת כי בלי מרצ יש לממשלת נתניהו - כהנא 61".