סקר שנערך אמש (שני), יומיים בלבד לפני סגירת הרשימות עבור חדשות 12 על ידי מכון "מדגם" בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel מראה כי האיחוד בין העבודה-גשר למרצ לא מוביל לעלייה במספר המנדטים להם יזכו, במקביל, איחוד אפשרי בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית יוביל את הרשימה אל מעבר לאחוז החסימה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

לו הבחירות היו נערכות היום, שתי המפלגות הגדולות היו מאבדות מכוחן לעומת הסקר הקודם. כחול לבן עדיין תהיה המפלגה הגדולה והיא אף מגדילה את ההפרש מהליכוד, וזוכה ב-34 מנדטים (לעומת 35 בסקר הקודם) ואילו הליכוד יורדת ל-31 מנדטים בלבד (לעומת  33 בסקר הקודם).

סקר בחירות (צילום: החדשות, קשת 12)
סקר בחירות | צילום: החדשות, קשת 12

כמו בסקר הקודם, הרשימה השלישית בגודלה על פי הסקר היא הרשימה הערבית המשותפת, שזוכה למספר מנדטים זהה לסקר הקודם של 13 מנדטים. איחוד המפלגות העבודה-גשר עם מרצ, לא מוביל לעלייה במספר המנדטים והם יזכו ל-9 מנדטים (לעומת 5 לעבודה-גשר ו-4 למרצ בסקר הקודם).

סקר בחירות‎ (צילום: החדשות12)
סקר בחירות‎ | צילום: החדשות12

ש"ס בראשות אריה דרעי שומרת על כוחה מהסקר הקודם וזוכים ל-8 מנדטים, ואילו מפלגת יהדות התורה נחלשת במנדט אחד וזוכה ל-7 מנדטים (לעומת 8 בסקר הקודם). ישראל ביתנו וליברמן נחלשו גם הם במנדט אחד וזכו ל-7 מנדטים בלבד (לעומת 8 בסקר הקודם).

איחוד של מפלגות הימין (הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית) מעביר את הרשימה מעבר לאחוז החסימה ומעמיד אותם, כך על פי הסקר על 5 מנדטים. במקביל, מפלגת הימין החדש לא נפגעת מהמהלך ושומרת על כוחה עם 6 מנדטים (בדומה לסקר הקודם).

סקר בחירות (צילום: החדשות12)
סקר בחירות | צילום: החדשות12

על פי הסקר הזה, גוש הימין-חרדים מתחזק בשני מנדטים וזוכה ל-57 מושבים בכנסת (לעומת 55 בסקר הקודם), גוש המרכז שמאל זוכה ל-43 מנדטים (56 יחד עם הרשימה הערבית המשותפת), וישראל ביתנו, כאמור עם 7 מנדטים.

סקר בחירות (צילום: החדשות12)
סקר בחירות | צילום: החדשות12

בנוגע למידת ההתאמה לראשות הממשלה, הנתונים נשארים כמעט זהים כשנתניהו יורד באחוז אחד בלבד ומגיע לשוויון עם יו"ר כחול לבן בני גנץ כשהם שניהם יחד על 39%.

סקר בחירות (צילום: החדשות12)
סקר בחירות | צילום: החדשות12

הנשאלים בסקר התבקשו לענות גם השאלה למי יצביעו במידה וכל המפלגות שמימין לליכוד יחליטו להתאחד. במצב הזה כחול לבן תיחלש ל-34 מנדטים, הליכוד יתחזק ל-32 ואיחוד המפלגות יזכה ל-10 מנדטים (לעומת 11 במשותף במידה ולא יתאחדו). שאר המפלגות יישארו ללא שינוי. גם תמונת הגושים לא תושפע מהמהלך.

לקריאת התוצאות המלאות של הסקר

מזמין הסקר: חברת החדשות

עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע

מועד איסוף הנתונים: 13-1-2020

אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה

מספר המשיבים בפועל: 505

מספר המתבקשים להשתתף: 3311

טעות הדגימה המירבית: 4.4%+

שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות

שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית

אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני