סדקים ראשונים בסיעת העבודה-מרצ לקראת הגשת העתירה לפסילת חברת הכנסת מטעם הרשימה המשותפת, היבא יזבק שכינתה בעבר מחבלים "קדושים". בליכוד צפויים להגיש את העתירה היום (שני) ובכחול לבן כבר הודיעו כי יתמכו במהלך. כעת חברי הכנסת איציק שמולי (העבודה) ויאיר גולן (מרצ) פרסמו מסרים סותרים - שעה קלה לאחר מכן הודיעו בעבודה-גשר-מרצ: "יינתן חופש הצבעה בסוגיית יזבק".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"לא נוח לי לקרוא את דבריה של היבא יזבק בפייסבוק, אבל לפסול אזרחית שומרת חוק מהתמודדות זה לתת פרס למשמיציה של הדמוקרטיה הישראלית", כתב גולן בחשבון הטוויטר שלו. "בואו נתמקד בפסילת חבורת אלימים ופורעי חוק שמתעמתים עם שוטרים וחיילים כל חייהם. כי בדמוקרטיה פוסלים אנשים על מעשים, לא על שיתוף דברים מקוממים בפייסבוק".

מנגד, ח"כ שמולי כתב: "העתירה לפסילתה של ח"כ יזבק מוצדקת מאין כמותה ויש לתמוך בה ללא סייג. שופטי בג"ץ, ובראשם הנשיאה, כבר קבעו כי האדרתה ותמיכתה במחבלים עם דם על הידיים כמו סמיר קונטר, שרוצץ גולגולת של תינוקת, מהווים תמיכה בטרור לכל דבר ועניין; וזאת, לא בפעם הראשונה מתוך מפלגתה".

"גם תמיכתה, כמו גם תמיכת ומאמצי החקיקה של מפלגתה, בקידום הרעיון של מדינת כל אזרחיה, חותרים תחת ההכרה במדינת ישראל כביתו הלאומי של העם היהודי", המשיך שמולי. "רעיון זה אינו אלא, כפי שקבע השופט אדמונד לוי ז"ל, מסווה למאמץ עקבי להביא לאבדן הלאומיות היהודית וכינונה של מדינת לאום ערבית תחתיה. החוק אינו מתיר התמודדות לכנסת של מי ששולל את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ובוודאי מי שבדבריו או במעשיו תומך בטרור; מטעמים אלו יש להביא לפסילתה".

היבא יזבק (צילום: Photo by Hadas ParushFlash90)
יזבק. כינתה את סמיר קונטאר "שהיד" | צילום: Photo by Hadas ParushFlash90

לאחר חילוקי הדעות הפומביים, בעבודה-גשר-מרצ הודיעו כי חברי הכנסת יקבלו חופש הצבעה. עם זאת הובהר כי "העבודה גשר יקיימו דיון מעמיק בנושא" וכי מרצ מתנגדת לפסילתה של יזבק.

לפני פחות משבוע פורסם כי ח"כ אופיר כץ מהליכוד מתכנן להגיש לוועדת הבחירות המרכזית בקשה רשמית לפסילתה של יזבק, חברת כנסת מטעם בל"ד, בטענה שהיא הביעה תמיכה בטרור. חברי כחול לבן, החברים בוועדה, צפויים לתמוך בבקשה. ברשימה המשותפת איימו כי למהלך כזה יהיו "השלכות".

 ח"כ יזבק כינתה בעבר מחבלים "קדושים" ואף קראה לרוצח המתועב סמיר קונטאר "שהיד". נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, רמזה בעבר שאם היו מגישים בקשה לבית המשפט לפסול אותה מהתמודדות לכנסת – ייתכן מאוד שהבקשה הייתה מאושרת.