שבוע בדיוק לבחירות 2020 - יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, הגיע לריאיון באולפן N12 והתייחס לכל הסוגיות הבוערות שעל הפרק. תחילה התייחס פרץ להסלמה בדרום - והאשים את ממשלת ישראל בראשות נתניהו בכישלון המתמשך.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"בדברים טקטיים נתניהו הוא מומחה, לקבוע מה יקרה בעוד 20 שנה - לנתניהו אין אסטרטגיה וחזון. אני איש שלום, אני אומר לך שאני מפסיק כל שיחות עם החמאס, לא הסדרה ולא הסכמות", אמר. "אנחנו לצערי הפכנו את החמאס לגורם שאי אפשר לשבור ולכופף, תראה מה קרה פעם אחת כשהציבור שלהם פתאום התחיל לטעון שהדולרים שהם מקבלים מחולקים למקורבים, פתאום הם התקפלו. אני אחזור לאבו מאזן ודרכו נעשה את הפעולות ההומניטריות כמו הקמת נמל, הכול דרך אבו מאזן".

פרץ הסביר כי "צה"ל עושה את מלאכתו, משמר את המצב, מנסה לייצר הרתעה", אך לדבריו - "בסוף מה שמכריע זה אם יש מבצע מדיני לצד זה הצבאי. המשבר בעזה משרת את נתניהו, הוא לא רוצה שהוא ייעלם, כי אם לא היה המסך עשן הזה בעזה, היו מתמקדים בזה שהוא לא מתקדם ביהודה ושומרון. לדעתי הוא לא יודע לפתור את המצב בעזה, מבחינת נתניהו האמירה נתנו שטחים קיבלנו טילים זה משרת אותו".

עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס, ניצן הורוביץ (צילום: דוברות העבודה-גשר-מרצ)
צילום: דוברות העבודה-גשר-מרצ

באשר למצב במערכת הפוליטית, פרץ אמר כי אין לו בעיה לשבת באותה ממשלה עם ישראל ביתנו - בתנאי שמפלגתו של ליברמן תסכים לקווי היסוד שלה. "אני מקבל את מילות האהבה מצדו של ליברמן, אין שום סיכוי שעמדתנו ועמדותיו יהיו דומות, אני מתגד להחרמה של חרדים, ערבים ושמאלנים".

פרץ אמר כי הליכוד חיזר אחריו בניסיון לצרפו לממשלה בבחירות הקודמות, אך הוא סרב להצעות: "אחרי שהורדתי את השפם ואחרי שהוא (נתניהו - י.א) הציע לי את כל מה שאפשר להציע לאיש פוליטי בחלומותיו, אני איש אידיאולוג, אני חי בשדרות, אנחנו כולנו מלאי אנרגיות אידיואלוגיות, זה המזל שלי, אשתי שוחרת שלום וגם הילדים שלי כולם הם אנשים שנלחמים למען שוויון וצדק, הבית שלך הוא משהו שצריך לחזור אליו".

יו"ר העבודה-גשר-מרצ הוסיף: "נתניהו לא יכול לשמש דוגמה לילדים ולנכדים שלי. אין ניסיונות לאחרונה מצד נתניהו ואין מגעים עקיפים, וגם אם יהיו שלא יבזבזו אנרגיות. אני חושב שאורלי לוי המועמדת שלנו לשרת הבריאות לממשלה החדשה היא אישה רצינית ומאוד יסודית, היא פתחה במפגשים, אני נמצא באיזור ורואה כמה עולים אליה לרגל, פרופ' ומומחים שמתייחסים ברצינות לאפשרות שהיא תהיה שרת בריאות".

בנימין נתניהו (צילום: יהונתן ולצר, TPS)
פרץ על נתניהו: הקסם פג | צילום: יהונתן ולצר, TPS

באשר לטענה של אורלי לוי-אבקסיס, יו"ר גשר וחברת מפלגתו, כי נגיף הקורונה פותח כאמצעי לוחמה ביולוגי, אמר פרץ כי "היא שמעה שנגיף הקורונה התפתח מנסיונות מעבדתיים כאלה ואחרים, למה אנחנו לא ערוכים לנגיף כמו הקורונה שהתפשט בישראל, רק עכשיו כותבים את הנהלים והכללים?! אני מניח שאת המקורות שלה היא תשמור לעצמה, למה היא אומרת את המקור לנגיף אני סומך עליה".

לדבריו, "היא אמרה כדאי שאנחנו כמדינה שיכול להיות מצב שאויבים שלנו ישתמשו בלוחמה ביולוגית כדי לפגוע בנו. היא מתעקשת שהיא קיבלה את זה מחוקרים, המסר שלה היה בואו ניערך בהתאם למגפה מכל סוג שהיא, לא היינו ערוכים למגפת הקורונה. עכשיו רק נותנים הוראות איזה אביזרים לקנות, אין פה ערכה שאומרים למישהו לקנות אם הוא חשוד כנגוע".

את הריאיון הוא סיכם בטענה שתם עידן נתניהו. "אני חושב שערכים דמוקרטיים, אם יש ערכים משותפים לנו ולאמריקנים, הם הערכים הדמוקרטיים. הבעיה שנתניהו איבד את הכסף, הלך עשה את הוועידה של טראמפ, הביא את נעמה, הלך לאוגנדה והלך למשחק של בית"ר, הקסם פג - כל דבר שהוא עשה לא השפיע פוליטית. מקווה שנביא את ה-3-4 מנדטים הנוספים כדי להביא את השינוי. ככל שהעבודה-גשר-מרצ תהיה גדולה - נכתיב את קווי היסוד של ממשלת גנץ".