לגרום למצביעים לעבור בין מפלגות או לערוק מגוש לגוש זו משימה לא קלה, גם במצב תקין בו מתקיימות בחירות פעם ב-4 שנים. במשבר שבו נתונה ישראל כיום, במסגרתו יוצאים האזרחים להצביע כל 4 חודשים, המשימה הזו הופכת לכמעט בלתי אפשרית. ובכל זאת, זה בדיוק מה שינסו להשיג שתי המפלגות הגדולות בשבועות שנותרו עד ליום ההצבעה.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בליכוד ובכחול לבן מבינים כי אנשים לא ישנו את דעתם ללא מהלך דרמטי או שובר שוויון שיבהיר להם שטעו בפעם הקודמת. נתניהו ניסה להשיג בדיוק את זה כשנסע לוושינגטון להציג יחד עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ את "תכנית השלום". המטרה – להעלות מוטיבציה בקרב ה"בייס" ולהשיב מצביעי ימין רך שנותרו בבית או עברו לכחול לבן בסבב הקודם.

אלא שבינתיים נראה כי תכניות הסיפוח שהובטחו, לא יתממשו לפני הבחירות. נתניהו מקווה כי אנשי הימין הקשה ממילא יצביע לגוש הימין, ואילו מצביעי הימין הרך שמעדיפים לא להיגרר לעימות מול הממשל האמריקני, יעריכו את הזהירות ולא יענישו את הליכוד על הזיגזג. ככל הנראה, בליכוד החליטו להשאיר את סיפוח כהבטחה לא ממומשת.

בני גנץ ובנימין נתניהו בפגישות עם טראמפ (עיבוד: רויטרס_)
סיפוח - ככל הנראה לא לפני הבחירות | עיבוד: רויטרס_

מנגד, בכחול לבן קיוו ששובר השוויון יהיה רגע הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. אלא שלפי הסקרים מתברר כי כתב האישום הפוטנציאלי שהפך למציאות כבר גולם במניה שנקראת בנימין נתניהו בסבבים הקודמים. פתיחת החקירה, המלצות המשטרה, החלטת היועמ"ש לפני ואחרי השימוע ובקשת החסינות שהגיש נתניהו לכנסת - כל אלו כבר גרמו למצביעים לגבש את דעתם בשנים האחרונות.

כעת ינסו במפלגה לגייס קהלים נוספים באמצעות פניה לשיח חברתי: הבוקר פתחו בקמפיין "תיק 5000 של נתניהו" – קריסת מערכת הבריאות. זאת במקביל להמשך הקו התקיף נגד פרשיות השחיתות של נתניהו. בנוסף, בשבועיים האחרונים כחול לבן ישברו שוב ימינה במטרה לגייס עוד מצביעי ימין רך מתוך הבנה שקולות השמאל שיבריחו יישארו בגוש הממליצים של גנץ.

המפתח למניעת מערכת בחירות רביעית היה ונותר אחוזי ההצבעה. הצד שיצליח להמריץ מצביעים אל מול אדישות בצד השני יש סיכוי להשיג הכרעה. בעוד שלושה שבועות נגלה אם הצליחו.