מיליוני הודעות כבר נשלחו ביממה האחרונה אל אזרחי מדינת ישראל, והתופעה רק תלך ותתעצם בשעות הקרובות. אחת ההודעות שקיבלנו מכחול לבן, למשל, תוקפת את ראש הממשלה: "אם ביבי יקבל מנדט אחד יותר, הוא ישאר!". וההודעה כללה גם סיומת עוקצנית: "להסרה השיבו "אני לא מצביע כחול לבן, אני מעדיף שביבי יקבל מנדט אחד יותר ויקים ממשלת ארדואן".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

 

בנוסף להודעות, יש גם לא מעט שיחות טלפון שמגיעות – בשיחה שקיבלנו מראש הממשלה נתניהו הוא אומר: "הצביעו ליכוד. לחצו "1" אם אני יכול לסמוך על ההצבעה שלכם".

כל המידע עלינו בחוץ דלף ורוב המפלגות יודעות מה הן צריכות לשלוח לנו בדיוק. לא מעט מודעות נשלחו גם בפייסבוק – ראש הממשלה למשל השקיע בקמפיינים ממומנים ברשת החברתית, מעל מיליון שקלים שקידמו קרוב לשלושת אלפים מודעות. בני גנץ השקיע אמנם פחות כסף מנתניהו אבל עדיין סכום גבוה של מעל 850 אלף שקלים.

קלפיות (צילום:  יחסי ציבור)
קלפיות | צילום: יחסי ציבור

החשש מהקורונה ימנע מהישראלים לצאת לקלפיות? 

אלא שיש אזרחים שההודעות והטלפונים שמגיעים מהמפלגות לא מטרידים אותם בכלל. פשוט כי  הם מתכננים להישאר בבית עקב החשש שיידבקו בקורונה בתור לקלפי. בסקר שנערך על ידי חברת Direct Polls LTD נשאלו הישראלים לגבי החשש שלהם מהידבקות בקורונה. רוב הנשאלים (כ-71%) אמנם אמרו שהם לא חוששים, אבל לא פחות מ-23% הצהירו שהם קצת חוששים להגיע להצביע ו-4% הביעו חשש כבד.

הסקר נערך בתאריך ה- 1 במרץ 2020 בשעות הבוקר, באמצעות מערכת דיגיטלית בקרב 603 משיבים מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל (18+). טעות הדגימה הסטטיסטית 4.3%+- בהסתברות של 95%. מנהל המחקר: שלמה פילבר.