המתקפה החריפה - וההודעה המפתיעה: פרסום הקלטות נוספות מ"פרשת הרפז" הציף מחדש את העימות בין ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לבין בכיר כחול לבן גבי אשכנזי. השניים, שכיהנו באותה תקופה כשר ביטחון ורמטכ"ל בהתאמה, ממשיכים להאשים זה את זה בפרסום הדלפות. הערב כינה ברק את אשכנזי "שקרן" - אך הודה כי הוא נמנע מחשיפת כל האמת כדי לא לפגוע בניסיונות להחלפת השלטון. 

"לא אתן לשקרים להרוס את הסיכוי להחליף את השלטון - לא לשקרים של נתניהו ולא לשקרים של גבי אשכנזי", כתב ברק בחשבון הטוויטר שלו לאחר פרסום קטעים נוספים מהקלטות אשכנזי בחדשות 13.

לאחר מכן הוסיף ברק: "האמת, אשכנזי שיקר אז שוב ושוב לחוקרי משטרה, לחברי המטכ"ל ולציבור. והוא משקר גם הערב". ברק, שבבחירות הקודמות רץ במחנה הדמוקרטי והפעם לא מתמודד לכנסת, טען כי צו איסור הפרסום "כולל כ-15 שיחות שנוגעות ללב הפרשה (לא רופא שיניים ולא חברי ילדות) ומאירות את אשכנזי באור של עבריין לכאורה".

עוד טען: "האדם שאחראי להשמדת הקלטות בלשכת השר הוא בכיר במשרד הביטחון, מקורב לאשכנזי, שפעל מטעמו ובידיעתו. לאנשי לשכת השר לא הייתה שום גישה לקלטות בשני צידי הבנין". ברק סיכם את המתקפה במסר מפתיע: "הנושאים שעלו עד כה הם רק קצה הקרחון. על מנת לצמצם את הנזק האפשרי אימנע מלמנות נוספים".