במערכת המשפט לא הופתעו היום (ראשון) מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד השופטים - ברור להם שנתניהו מאמין שהוא זה שצריך להיות ראש ממשלה. משום שכעת מדובר בחירות האישית שלו הוא חייב, לתפיסתו, להגיע למשפט במעמד של ראש ממשלה או ראש ממשלת מעבר, כדי לטייב את התנאים שלו. "כבר לא צריך הרבה כדי לערער את אמון הציבור", טען גורם בכיר במערכת המשפט.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"מדובר בשיטה של נתניהו - להכפיש את כל מי שנוגע בתיק שלו" הסביר הבכיר. "היה ברור שזה יגיע גם לבית המשפט ולשופטים: תחילה למחוזי ובהמשך גם לבית המשפט העליון, כשהוא כבר מכין את הקרקע לכך שיוכל לטעון שהמשפט היה מכור".

עוד אמר הבכיר: "אנחנו משוכנעים שהשופטים לא ייתנו לזה להשפיע, ינהגו איתו בהגינות ויפסקו רק על סמך הראיות, אבל כבר לא צריך הרבה כדי לערער את האמון של הציבור במערכת המשפט. נחצים כאן כל הקווים האדומים".

במהלך הקמפיין האחרון שר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע לבית המשפט שמבחינתו חוות הדעת והעמדה של היועץ המשפטי לממשלה אינה מחייבת. ייתכן שמדובר בניסיון לשבור את כללי המשחק וגם זה עומד על הפרק בבחירות מחר: אם יהיה רוב של 61, יהיה קל יותר לנתניהו ולאוחנה לטעון שהבחירות היו גם על המצב המשפטי.

אמש התראיין ראש הממשלה ב"פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח ושם אמר: "אני אלך ואנפץ את כל התיקים התפורים וההזויים האלה נגדי. יש לי דווקא אמון בבתי המשפט בישראל. אני מקווה שמה שכתבו, שהשופטים שלי הם שופטים שמאלנים שנבחרו בקפידה - אני מצפה להכחשה בעניין הזה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה אמר שהוא 'מכבד את בתי המשפט בישראל, שהם מן הטובים בעולם'. כשהוא התייחס ל'מה שכתבו ששופטים שמאלניים נבחרו בקפידה, הוא לא התייחס כלל להרכב השופטים בעניינו אלא לכתבה של העיתונאי קלמן ליבסקינד יום קודם לכן, שלפיה 'נבחרו שופטים מהשמאל הליברלי לטפל במדיניות ההגירה' ושהוא מצפה להתייחסות של מנהלת בתי המשפט בעניין זה".