עדיין אין שובר שוויון: לו הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן הייתה זוכה ל-34 מנדטים, מנדט אחד פחות מבסקר האחרון אך עדיין המפלגה הגדולה ביותר - כך עולה מסקר המנדטים של מכון מדגם בשיתוף iPanel. בליכוד נשארים סטטיים עם 32 מנדטים, חרף התקווה שהזכיות בפריימריז יספקו לנתניהו מומנטום חיובי. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הרשימה המשותפת נותרת יציבה עם 13 מנדטים, וגם ישראל ביתנו דורכת במקום, עם שמונה מנדטים. שמונה מנדטים תקבל גם ש"ס, ויהדות התורה זוכה לשבעה.

סקר מנדטים מעודכן לסוף דצמבר
כמה תומכים בחסינות לנתניהו?

השינויים מתרחשים דווקא בתחתית: הימין החדש של בנט ושקד נחלשת במנדט ומסתפקת כעת בחמישה בלבד, וכך גם העבודה-גשר. מרצ נחלשת לארבעה מנדטים בלבד על רקע הדיווחים על פירוק השותפות עם סתיו שפיר.

סקר מנדטים מעודכן לסוף דצמבר
שתי המפלגות הגדולות

מי שחוצה לראשונה את אחוז החסימה הוא האיחוד של הבית היהודי ועוצמה יהודית. זו ככל הנראה הסיבה לכך שגוש המרכז-שמאל מאבד שני מנדטים לעומת הסקר האחרון: גם הוא וגם גוש הימין מחזיקים ב-56 מנדטים כל אחד, מה שמותיר את ליברמן שובר שוויון.

סקר מנדטים מעודכן לסוף דצמבר
שינויים קלים בלבד

במדד ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה, גם נתניהו וגם גנץ מטפסים – אבל הפער ביניהם נותר זהה: נתניהו מחזיק ב-40%, וגנץ ב-38%. עם זאת, 51% מהציבור מעידים על עצמם כי הם מתנגדים למתן חסינות לראש הממשלה, לעומת 33% בלבד שתומכים במהלך.

סקר מנדטים מעודכן לסוף דצמבר
השינוי הגדול - בתחתית

מזמינת הסקר: חברת החדשות
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע
מועד איסוף הנתונים: 29.12.2019
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המשיבים בפועל: 507
מספר המתבקשים להשתתף: 
טעות הדגימה המירבית: 4.4%
שיטה סטטיסטית: שיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני

לקריאת השאלות והתשובות, לחצו כאן