"שלווה" (מתוך "הלהקה")

"בנעורי הייתי נגן ג'אז (נלהב, אך לא בהכרח מאוד מוכשר) ולכן מאז ומתמיד נטיתי לחשוב על קולנוע במושגים מוזיקליים. לא בכדי סרט הביכורים שלי, 'הלהקה', עוסק במריבות האין-סופיות בתוככי להקה צבאית. בסרט שמתרחש בתקופת מלחמת ההתשה, כמשל לנעשה בחברה הישראלית, מופיע העיבוד הקולי המתנצח של 'שלווה' בביצוע דפנה ארמוני וגלי עטרי. זהו ביצוע שונה בתכלית מהביצוע המקורי ששעון על סולו של 'כוכבת' ומהלכים הרמוניים של חברי הלהקה 'הרגילים'. בסרט הדמויות של עטרי וארמוני 'מתקוטטות' מוזיקלית עד אשר בסופו של דבר, 'ההתנצחות' שלהן מוצאת 'מכנה משותף' מוזיקלי, וכך גם העלילה של הסרט".

• תמונת הניצחון של אבי נשר: הדמעות בעקבות מותו של ארי - והפקת הסרט הגרנדיוזית | מיוחד

"אין לי זמן להיות עצוב" (מתוך "דיזינגוף 99")

"ב-1979, בתקופת צילומי 'דיזינגוף 99', כשמוסיקת פאנק עוד נתפשה כדיסוננטית וצורמת לאוזן, רמי פורטיס היה אלמוני גמור. אולם, משום שהסרט עוסק במרד נעורים ובחציית גבולות חברתיים, התעקשתי שהשיר הזה ייכלל בפס הקול. הסרט שופע שירים מצוינים של מוזיקאים צעירים מהתקופה (יהודית רביץ, צ'רצ'יל, יוני רכטר, צביקה פיק, יוריק בן דוד, דורי בן זאב ואחרים), אבל איכשהו השיר של פורטיס הפך לאורך השנים להמנון הפרטי שלי. לימים, כאשר תום, הבת שלי, הפכה לשדרנית בגל"צ, זה השיר הראשון שהיא השמיעה בשידור הראשון שלה".

"בסוף העולם" (מתוך "סוף העולם שמאלה")

"למרות שהסרט 'סוף העולם שמאלה' הוא סרט התבגרות השופע ברגעים משעשעים, ביסודו הסרט שוטח סיפור עצוב אודות מהגרים שמעולם לא הפכו למלח הארץ, היה לי חשוב לסיים את הסרט עם שיר שיבטא את רחשי ליבה של גיבורת הסרט, אותה מגלמת באורח כה מבריק נטע גרטי. המלחין הלא פחות מבריק, קובי אושרת, כתב עבור 'דיזינגוף 99' את 'דרך ארוכה' - שיר מכונן שחותם את הסרט - ולכן פניתי אליו שיכתוב את 'בסוף העולם'. את השיר ביצעה זמרת צעירה מוכשרת להפליא, שהגיעה מסוף העולם אל אור הזרקורים הנכסף: נינט טייב. את הקליפ ביימה, בגיל 8, בתי תום".

"יחזקאל" (מתוך "פעם הייתי")

"אין דרך קולנועית טובה יותר לאפיין תקופה בסרט משימוש מושכל במאפיינים המוזיקליים של התקופה. ב'פעם הייתי' משחקים אדיר מילר ומיה דגן (שניהם זכו בפרסי אופיר על התפקיד, אדיר כשחקן הטוב ביותר ומיה כשחקנית הטובה ביותר) ומגלמים זוג ניצולי שואה המסתירים סוד אפל. כמו במרבית סרטי, גם כאן קיימת ההתנגשות הבלתי נמנעת בין העבר ובין העתיד, בין העולם הישן והעולם החדש. כאשר בניתי את פס הקול, תכננתי שהמוסיקה המאוד אירופאית של פליפ סארד תבטא את הלך הרוח של אותם אירופאים שמצאו עצמם בארץ לא נודעת, ואילו פרץ האנרגיה הרוקנרולית הישראלית של החלונות הגבוהים תבטא את מרד הנעורים של ילידי הארץ, בני הדור שלי".

"זה הזמן להתעורר" (מתוך "פלאות")

"את התסריט ל'פלאות' כתבתי יחד עם סולן להקת ה'דג נחש', שאנן סטריט. זאת הייתה אחת מחוויות הכתיבה המענגות והמרתקות שחוויתי ובמהלך שיתוף הפעולה היצירתי נרקמה ביננו חברות אמיצה. במהלך חודשי הכתיבה התרחבה החברות שלנו וצרפה אליה גם את החברים של כל אחד מאיתנו. כך יצא שבסרט שבסופו של דבר צולם, מככב חבר שלי (אדיר מילר) ואילו שיר הנושא ('זה הזמן להתעורר')  נכתב ובוצע על ידי החברים של שאנן (עמיתיו ללהקת הדג נחש). על פי מיטב מסורת חבורת 'לול' של אריק איינשטיין ואורי זוהר שעל ברכיה גדלתי, נוכחתי שוב לדעת שאין עונג גדול יותר מאשר לעבוד עם אנשים מאוד מוכשרים שהם גם חברים קרובים שלך".

"סיפור אחר" (מתוך "סיפור אחר")

"המפגש היצירתי ושיתוף הפעולה בין אומנים הוא המימד האהוב עלי ביותר בתהליך עשיית סרט, ויצירת פס הקול הוא תהליך אינטימי במיוחד. שיתוף הפעולה שלי עם נתן גושן היה מהמענגים והמרתקים שחוויתי אי פעם. נתן, המגלם את דמותו של זמר החוזר בתשובה, לא רק העשיר את התסריט ואת הדמות אותה גילם בדקויות ובהתעמקות חסרת כל עכבות, אלא גם העשיר את הסרט כולו בשירים נפלאים שכתב במהלך החזרות. פס הקול שנתן גושן כתב הפך לנשמה של הסרט".

"אנשים שבורים" (מתוך "תמונת הנצחון")

"כמו 'הלהקה', 'דיזינגוף 99' ו'סוף העולם שמאלה' גם 'תמונת הנצחון' הוא סרט התבגרות עם הרבה רגעים משעשעים אבל עם ליבה טעונה ברגשות. זה אתגר גדול לכתוב פסקול לסרט שיש בו התמודדות עם הקסם הגדול של הנעורים ובמקביל עם כאבי הגדילה הבלתי נמנעים, ולכן חשבתי ששיתוף פעולה עם מלחין צעיר - עילוי בתחומו - יכול להניב פסקול ייחודי. תום אורן, בן ה-27, נתפש כאחד מנגני הג'אז הבכירים בעולם וכעילוי מוסיקלי יחיד בדורו. מכוון שתום לא היה מנוסה בכתיבת מוסיקה לסרטים צירפתי אליו את רנדי קרבר, מלחין אמריקאי מחונן שהיה מועמד לפרס האוסקר (יחד עם קווינסי ג'ונס) ולפרס הגראמי (יחד עם ברברה סטרייסנד). המוסיקה שתום כתב לסרט ושרנדי קרבר עיבד, נפלאה בעיני, ואני דומע כל פעם שאני שומע אותה".