לבני נגד נתניהו (צילום: חדשות 2)
מצנע ופרץ במקומות הראשונים. התנועה | צילום: חדשות 2

שעות ספורות לאחר עריקתו של עמיר פרץ ממפלגת העבודה אל "התנועה" בראשות ציפי לבני, הודיעה האחרונה לשבעת הראשונים את מקומם ברשימת המפלגה לכנסת ה-19, כששלושת המקומות הראשונים הם אלוף במיל' ויושב-ראש מפלגת העבודה לשעבר, עמרם מצנע, חבר הכנסת עמיר פרץ ואלוף במיל' אלעזר שטרן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לבני הודיעה כי במקום החמישי ישובץ חבר הכנסת מאיר שטרית, שסיכם על מיקומו עם יושבת-ראש המפלגה, עת הפך לחבר הכנסת השביעי מקדימה שהודיע על הצטרפותו לרשימת "התנועה". אחריו ניצב מפקד מחוז תל אביב לשעבר, ניצב בדימוס דוד צור, שהצטרף אמש לרשימתה של לבני ובמקום השביעי ישובץ חבר הכנסת יואל חסון. 

במקום השמיני ניצב ח"כ שלמה מולה, בתשיעי מירב כהן ואחריה ברשימה ניצבים ח"כ אורית זוארץ ומגלי והבה. במקום ה-13 ממוקם עו"ד יובל אלבשן ולמקום ה-14 הגיע ח"כ רוברט טיבייב. כמו כן,

כמו כן, ברשימה יהיה נציג הקיבוצים אהרון ולנסי, לשעבר ראש מועצת גליל עליון; 2 ראשי תנועת "הפראיירים" שהובילו את המאבק לחלוקה בנטל, נציגת העלייה הרוסית הגב' דינה מרגולין - דמות ידועה ומוכרת בציבור העולים מרוסיה ושגריר ישראל בצרפת לשעבר, דני שק. שמות נוספים הם ראש המועצה האזורית בני שמעון, סיגל מורן, תא"ל (במיל') וישראלה אורון.

היום: פרץ ערק מהעבודה וחבר ללבני

_OBJ

בתום משא ומתן חשאי שהתנהל בימים האחרונים, הודיע יושב-ראש העבודה לשעבר ומספר שלוש ברשימת המפלגה לכנסת ה-19 על חבירתו " למפלגת "התנועה" בראשותה של ציפי לבני. לבני ופרץ הודיעו על כך רשמית במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב, שעות לפני מועד סיום הרשמת המפלגות והגשת הרשימות המעוניינות לרוץ לכנסת ה-19. את מסיבת העיתונאים המיוחדת העברנו בשידור חי באתר האינטרנט של חדשות 2.

המשא ומתן החשאי נמשך אל תוך הלילה, והסתיים רק בשעה 4 לפנות בוקר. לפרץ אמורים לחבור מספר פעילים במפלגת העבודה - אם כי לא מהאנשים הבולטים בה.

"הערב יסתיים מועד הגשת הרשימות לכנסת, וזו הזדמנות כמעט אחרונה למי שלא מאמין בממשלת נתניהו להציב אלטרנטיבות לממשלה הזאת ולדרכה הרעה", פתחה לבני את דבריה במסיבת העיתונאים. "לפני הקמת התנועה פעלתי לאיחוד כוחות, האמנתי - ואני עדיין מאמינה שיש להתאחד על מנת להתמודד עם האתגרים המדיניים והביטחוניים, ולשנות את הדרך בה הולכת מדינת ישראל".

"בשיחות שקיימתי עם שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד - הצגתי רעיון של שילוב כוחות, של אחדות", המשיכה לבני. "עשיתי זאת גם אחרי הקמת 'התנועה', הצעתי שותפות אמת ורוטציה עם שלי יחימוביץ' כדי ליצור אלטרנטיבה. ההצעות שלי סורבו לפני ואחרי הקמת 'התנועה' ועד לרגע זה. נכון שקיבלתי הצעות למקום ברשימות שלא מסוגלות לקדם את הרעיון או הדרך שאני מאמינה בו".

"לשמחתי, אני לא היחידה שמאמינה בשילוב כוחות כדי להתמודד עם האתגרים המדיניים הביטחוניים, והחברתיים של מדינת ישראל", אמרה יו"ר "התנועה" והציגה את עמיר פרץ כרכש החדש של מפלגתה. לאחר מכן תקפה את נתניהו: "ממשלת ישראל מובילה את ישראל בהחלטות חסרות אחריות שפוגעות בנו", אמרה לבני. "בנות בריתנו מאמינות בישראל - ומתנגדות למדיניות הממשלה. גם אני מאמינה בישראל ומתנגדת למדיניות הממשלה, ולכן הקמנו את 'התנועה' כדי להוות אלטרנטיבה ראויה. זו ממשלה שאטומה לביקורת, סותמת פיות ומפחידה את האזרחים. זו הסיבה בגינה חברנו יחד".