יו"ר מפלגת התנועה, ציפי לבני, הגיבה הבוקר בראיון לתכנית "נכון לעכשיו" בגלי צה"ל על דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתראיין כשעה לפני כן בתכנית "בוקר טוב ישראל". בראיון אמר נתניהו, כי רעיון איחוד מפלגות המרכז הוא "דבר שחוזר על עצמו פעם אחר פעם. מנסים להפיל אותי. יש להם מטרה אחת, להפיל את הממשלה בראשותי, ועל פי ניסיון העבר הם לא בוחלים בכל מיני אמצעים". בתגובה לכך אמרה לבני: "אני מוכרחה לומר שלפחות נתניהו יודע שתי עובדות: שאני רוצה להחליף את הממשלה הזאת ושהוא עדיין לא נבחר, אז כדאי שהפרשנים ייכנסו להבנה הזו".

את יוזמת את המהלך הזה, אבל את לא מוכנה להגיד: "אני לא אשב בממשלה של נתניהו" 
"כי המטרה המשותפת היא לא להכריז הכרזות פוליטיות עכשיו. המטרה היא להפיל את נתניהו ולנסות להרכיב ממשלה במקומו. זה צורך השעה, אי אפשר להשאיר את המדינה בידיים שלו. אני יודעת מה יש לי להציע, וזה כרגע לא העניין. ברגע שאנחנו קבוצה של ארבעים מנדטים, אם אנחנו מחליטים ביחד שאנחנו לא נכנסים לממשלה או במידה ומחליטים ביחד שיש לנו מספיק כוח לכפות על חבורת הקיצונית הזאת מדיניות אחרת, זה תלוי בנו".

לבני התראיינה הבוקר גם לתכנית הבוקר "יום חדש" של קשת ואמרה בנוגע לפגישה העתידית בין שלושת ראשי מפלגת המרכז, "אנחנו צריכים לשבת בשקט ולנסות להגיע לסיכומים ופחות להתעסק בסערה התקשורתית. אנחנו צריכים לעבוד ביחד, כדי שהציבור בישראל לא יחשוב שהמערכת גם גמורה, ויבין שיש אלטרנטיבה". 

ומה עם הבית הקודם שלך?
"אני אשמח שגם שאול מופז וקדימה יהיו כחלק מהתפיסה הזאת, אבל המציאות היא שכרגע במרכז יש שלוש מפלגות מרכזיות". 

"החזון שלו לכסות אותנו בכיפות ברזל"

לבני התייחסה בגלי צה"ל גם לראיון שפורסם בסוף השבוע עם ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, ב"ידיעות אחרונות": "מתראיין ראש שב"כ ומסביר שמי שמוביל אותנו זה אדם שהאינטרס האישי שלו בא לפני האינטרס הלאומי. מזגזג, נמנע מהכרעה, מושפע מאינטרס רגעי, זה האדם שהיה ארבע שנים עכשיו על ההגה וזה האדם ששמעתי הבוקר שאומר בגל"צ כי החזון שלו למדינת ישראל זה לכסות אותנו בכיפות ברזל וגדר בלי שום רצון או נכונות לעשות מה שגורמי הביטחון ממליצים לו – להיכנס למשא ומתן, למנוע אלימות, לעשות את מה שנכון".

יש עתיד שוכבים על הגדר. לפיד (צילום: AP)
"לא רוצה להתנהג כאילו אני בארץ פנטזיונרית משלי" | צילום: AP
גם יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד" התראיין הבוקר לגל"צ והביע נכונות להקמת גוש יוזם ולא גוש חוסם. "לבני יודעת לנהל קמפיין פוליטי", הוא פרגן. "אבל העובדות הן העובדות. אני מאוד רציתי לאחד את גוש המרכז עם ציפי לבני והיא לא הייתה מעוניינת. היא הקימה תנועה משלה שלא התרוממה ועכשיו רוצה לעשות את האיחוד. אני לא כל כך מבין את כל הדיון על הגוש החוסם, יש לנו 40 מנדטים, אז מה נעשה, גוש חוסם עם חנין זועבי? אנחנו צריכים לעשות גוש יוזם".

אם לבני ויחימוביץ' לא נכנסות, אתה אוטומטית לא נכנס?
"אפשרות אחת היא שליש עתיד יהיו 22 מנדטים ואז אפשר ליצור ממשלה אזרחית מתונה, שלא תכלול את חלק מהכוחות שיש היום בממשלה. והאפשרות הריאלית יותר זה שאם לא תהיה עוד ממשלת מרכז אנחנו לא ניכנס לממשלה. אני לא מפחד מהאופוזיציה. אפשר להיות אופוזיציה לוחמת, זה לא מפחיד אותי. אני לא בכיס של הליכוד".

יחימוביץ': "מתייחסים אליו כמלך וזה לא נכון"

קמפיין כושל? יחימוביץ' ערב הבחירות (צילום: חדשות 2)
"אפשר לנצח את נתניהו" | צילום: חדשות 2
יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' אמרה: "הוא לא מדבר לעם ולא דיבר כלל על הסיבה שבגללה הלכנו לבחירות - הגזירות שבפתח", אמרה על נתניהו. "אחרי הבחירות הוא יגיש לעם צ'ק בגובה 20 מיליארד שקל והשאלה הגדולה היא למי יוגש הצ'ק הזה".

 יכול להיות שהמהלך שלך או של לבני בעצם חיזק את ראש הממשלה?
"חוסר האונים של כל המפלגות האחרות למעט מפלגת העבודה מחזק את נתניהו. מתייחסים אליו כמלך וזה לא נכון".

האם אפשר להקים גוש בלי "יש עתיד"?
"אני לא רוצה להיכנס לגופן של מפלגות. אפשר לנצח את נתניהו. אם המפלגות הקטנות יבינו שיש כאן קרב אמיתי. כל עוד נתניהו ראש ממשלה דבר לא ישתנה. אפשר להחליף את השלטון וזאת המטרה. אני לא פוסלת את נתניהו באופן אישי. אמנם הודעתי שלא אשב בממשלת נתניהו ואני מצפה מכל מפלגות המרכז להודיע את זה. אם ארכיב את הממשלה אציע לנתניהו להצטרף אליי".