נתניהו וכחלון (צילום: רויטרס, חדשות)
כולם מרוצים. נתניהו וכחלון, ארכיון | צילום: רויטרס, חדשות

החלטתו של השר משה כחלון שלא להתמודד ברשימה עצמאית בליכוד מתקבלת באנחת רווחה בקרב חברי הכנסת והשרים במפלגה. הסקרים האחרונים שהעניקו לכחלון, אם ירוץ ברשימה עצמאית, מספר דו-ספרתי של מנדטים, הובילו בימים האחרונים לביקורת רבה בקרב הליכוד על המהלך.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מתמודד. סגן השר דנון (צילום: חדשות 2)
ח"כ דנון: "כחלון ליכודניק אמתי" | צילום: חדשות 2

היו שכינו אותו אפילו בשמות גנאי, כדוגמת "בוגד" או "כפוי טובה". הערב, לאחר מתן ההודעה של כחלון, הטון מתרכך וחברי הכנסת שומרים על ביטויים פייסניים, כאילו לא היו דברים מעולם. חבר הכנסת דני דנון בירך על החלטת השר כחלון להישאר בליכוד. "השר משה כחלון הוא ליכודניק אמיתי. הפעילות שלו למען ארץ ישראל ויהודה ושומרון היא חלק מהד.נ.א. הליכודי, הפעילות החברתית שלו למען השכבות החלשות היא חלק מה-ד.נ.א. הליכודי, ואני מברך על הישארותו בנבחרת המנצחת של הליכוד".

"זועבי עברה על החוק". אקוניס
ח"כ אקוניס: "בשר מבשרה של התנועה" | צילום:

"כמי שגדל בליכוד, מאמין בארץ ישראל ומאמין בעם ישראל, אני יודע להגיד בצורה ברורה - הבית של משה כחלון היה ונשאר הליכוד". חתם דנון את דבריו. גם חבר הכנסת אופיר אקוניס, יו"ר צוות התגובות של הליכוד, הצטרף למברכים. "כפי שאמרתי רבות בימים האחרונים בכלי התקשורת - משה הוא בשר מבשרה של התנועה ומאמין שכך יישאר".

השרה רגב? ארכיון
מכבדת את החלתטו. ח"כ רגב | צילום:

חברת הכנסת מירי רגב אמרה: "השר כחלון תרם רבות לתנועת הליכוד בדגש למחנה החברתי ולאזרחי מדינת ישראל. עם זאת, יש לכבד את החלטתו. אני סמוכה ובטוחה כי משה כחלון ימשיך לתרום ולסייע לתנועת הליכוד ולאזרחי מדינת ישראל גם מחוץ לזירה הפוליטית".

סמל למצב הליכוד, ח"כ בן סימון (צילום: חדשות 2)
סמל למצב הליכוד, ח"כ בן סימון | צילום: חדשות 2

במערכת הפוליטית היו שהמשיכו היום להתמקד שהחלטה של שר הרווחה והתקשורת שלא להתמודד לכנסת ה-19 במסגרת הליכוד. "החלטתו של כחלון לא להתמודד בליכוד היא סימפטום למחלה החברתית של ניתוק וניכור שלקה בה הליכוד ולמדיניות האנטי-חברתית שמציג הליכוד בראשות נתניהו כבר הרבה זמן", אמר חבר הכנסת דניאל בן סימון ממפלגת העבודה. "עזיבתו של כחלון, לא האיש אלא הסמל, מהווה אות למשבר העומק שמצויה בו מפלגת הליכוד, מפלגה שאיבדה את הדרך ואת הערכים", הוסיף.