עדכונים חיים מכל מוקדי הבחירה. אילוסטרציה (צילום: רויטרס, AP)
עדכונים חיים ממוקדי הבחירה. אילוסטרציה | צילום: רויטרס, AP

עד לשעה 22:00, אז ייסגרו הקלפיות ויפורסם המדגם הרשמי של חדשות 2 והד"ר מינה צמח צפוי לנו עוד יום בחירות עמוס וגדוש באירועים. המתמודדים יתרוצצו בין הקלפיות, אליהן יגיעו קודם כל כדי לממש בעצמם את זכות ההצבעה, אבל גם כדי להמריץ את הפעילים ולנסות ולזכות בעוד כמה קולות. את הישורת האחרונה בהחלט של מערכת הבחירות הזו נסקר כאן בעדכונים שוטפים בחדשות 2 באינטרנט. 

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

20:00 -   63.7% מכלל בעלי זכות הבחירה ברחבי הארץ מימשו את זכותם הדמוקרטית. בבחירות 2009 אחוז ההצבעה עד לשעה זו עמד על 59.7%.

18:00 - שיעור ההצבעה הכללי עומד על 55.5%.

17:40: אחוזי ההצבעה בקרב האסירים בבתי הכלא הישראליים עומד על 63%.

17:20: 29% מהחיילים הצביעו בבחירות נכון לשעה 12:00. מדובר בעליה של 6% לעומת הנתון המקביל בבחירות 2009.

ממתינים לקולות החיילים. צפו בדיווח המלא (צילום: דובר צה"ל)
קולות החיילים: עליה של 6% מ-2009 | צילום: דובר צה"ל

17:00: יו"ר ועדת הקלפי בג'לג'וליה עוכב לחקירה בחשד לזיוף הצבעות. על פי החשד, האיש תכנן לזייף שמונה מעטפות.

16:55: סתיו שפיר ממפלגת "העבודה" הצביעה בקלפי בפרדסיה. צעירת המועמדות אמרה: "בניגוד לשר החינוך שמוטרד מאחוזי ההצבעה הגבוהים, אני גאה באזרחי ישראל שיוצאים היום בהמוניהם לקלפיות".

16:45: עשרות חרדים הפגינו היום נגד קיום הבחירות בצעדת מחאה בבית שמש, וכן בהפגנה בכיכר השבת בירושלים. שתי ההפגנות התפזרו ללא אירועים מיוחדים.

16:30: ברשות הטבע והגנים מסכמים יום עמוס במיוחד בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים. 100 אלף ישראלים ניצלו את יום השבתון ובילו בחיק הטבע, מחציתם בקרו בפארקים ובשמורות של רשות הטבע והגנים

16:30: יו"ר ועדת הבחירות מפרסם צו להפסקת שידורי תעמולה מטעם המתמודדים. הצו פורסם בהמשך לתלונה שהגישה מרצ לועדה, בעקבות הצגת פתק ההצבעה של רה"מ נתניהו בקלפי לעיני המצלמות. 

16:15: 46.6% מכלל בעלי זכות הבחירה הצביעו לפני השעה 16:00. בבחירות 2009 אחוז ההצבעה עד לשעה זו עמד על 41.9%.

15:30: עמיר פרץ מ"התנועה" התקבל בתשואות בקריית גת. "מהבוקר אני בשטח ויש תחושה של מהפך" אמר פרץ וקרא לציבור להצביע. 

15:00: רה"מ נתניהו קורא למצביעי הליכוד "עזבו הכל ובואו להצביע". בביקור בקלפי באשדוד לצד יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן סיפר רה"מ כי "ישנם דיווחים מאזורים מסורתיים של הליכוד, שאחוזי ההצבעה נמוכים מהממוצע הארצי".

15:00: הרב שי פירון מ"יש עתיד" פונה לפעילים בקלפי בפתח תקווה: "מומנטום בשטח יאפשר לנו להיות המפגלה השנייה בגודלה בישראל". הוא הוסיף כי "הכנסת ה-19 תייצג יותר את מעמד הביניים הישראלי ופחות את הסקטורים הצרים".

14:50: יותר מ-40% מהאסירים הצביעו בבתי הכלא השונים. בשב"ס מדגישים כי לא מדובר בנתונים סופיים, מאחר ובניגוד לשאר האוכלוסייה, הקלפי מגיע אל האסיר, וזמין לזמן מוגבל. בבחירות הקודמות הצביעו 21% מהאסירים

מהפכה בעמדת שב"ס. ארכיון (צילום: AP)
קולות האסירים: למעלה מ-40% הצבעה | צילום: AP

14:30: 38.3% מכלל בעלי זכות הבחירה הצביעו לפני השעה 14:00. בבחירות 2009 אחוז ההצבעה עד לשעה זו עמד על 34.4%.

14:20: ח"כ דב חנין פונה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, בעקבות פירוק דוכני חד"ש בת"א: "ראש עיריית ת"א לא הפנים את כללי המשחק הדמוקרטי"

14:00: יו"ר מרצ זהבה גלאון מביעה אופטימיות מנתוני ההצבעה עד כה. "בעשרות קלפיות כבר חסרים פתקי הצבעה של מרצ" אמרה, והוסיפה כי "במרצ לא זוכרים חדשות כל כך טובות."

13:30: הטכניון: עשרות סטודנטים התחזו לנכים ויצרו עומס כבד בקלפי המונגש למוגבלי ניידות.
ועדת הבחירות המרכזית מבהירה כי החוק אמנם מתיר הצבעה ללא תעודת נכה, אך התחזות לנכה היא עבירה פלילית.

13:00: שר החינוך גדעון סער: "אנחנו מוטרדים מכך שבריכוזים בהם השמאל חזק, יש אחוזי הצבעה יותר גבוהים". השר הוסיף כי כעת פועלים בליכוד-ביתנו להמריץ את תומכיהם להגיע לקלפיות.

12:20: הנתונים ממשיכים לזרום לועדת הבחירות המרכזית -  26.7% מהבוחרים הצביעו עד לשעה 12:00

12:00: צעיר נפצע קל בקטטה סמוך לקלפי בתל שבע.

12:00: אנשי "עם שלם" דיווחו כי פעילי ש"ס מערבבים מאחורי הפרגוד את פתקי ההצבעה של "עם שלם" עם פתקים של מפלגות אחרות.

11:00: שר האוצר יובל שטייניץ הצטרף גם הוא לרשימת המצביעים האורכה, כששלשל את המעטפה שלו בקלפי הסמוכה למקום מגוריו במבשרת ציון. עם הגיעו למקום קרא למצביעים לממש את זכותם, וגם כאן לא היה ספק באשר להצבעה האישית שלו. "פיצול הקולות בתוך הגושים - מסוכן לדמוקרטיה", התריע שטייניץ.

10:00: יושב ראש "יש עתיד״ יאיר לפיד הצביע בקלפי ליד ביתו בתל אביב. אחרי ששלשל את הפתק לקלפי אמר "הצבעתי עכשיו בפעם  הראשונה בחיי לעצמי, שזה בכל זאת חוויה קצת שונה מן הרגיל. תצביעו למי שתצביעו, העיקר שתלכו להצביע".

לפיד. "לא באתי בשביל תיק" (צילום: ליאור קסון- מאקו)
"העיקר שתלכו להצביע". ילפיד בקלפי | צילום: ליאור קסון- מאקו

באותה שעה ובאותה עיר מימשה גם יו"ר התנועה ציפי לבני את זכותה הדמוקרטית, והצביעה בקלפי שליד ביתה בתל אביב. "הפתק ששמתי בקלפי כולל בתוכו מבחינתי את התקוות של עם ישראל כולו", אמרה לבני. "אני מקווה שהמצביעים יחשבו על ההחלטות הגדולות שצריך לקבל ויבחרו במי שמנוסה ומסוגל לקבלן".

 

"הצבעתי עבור תקוות עם ישראל כולו". לבני (צילום: מיכאל שוודרון-מאקו)
"הצבעתי עבור תקוות עם ישראל כולו". לבני | צילום: מיכאל שוודרון-מאקו

9:00: יושבת ראש מרצ זהבה גלאון הצביעה בקלפי בבית הספר הדר בפתח תקוה. "קמתי והצבעתי בתחושה של אופטימיות גדולה", אמרה גלאון עם הגיעה, "אני מרגישה שיש לנו הזדמנות לשמאל גדול ושהמומנטום איתנו. רק עוד מאמץ קטן היום וזה יקרה".

"הבעיה בראש". גלאון (צילום: עמית צינמן)
"קמתי עם תחושה של אופטימיות גדולה". גלאו | צילום: עמית צינמן

08:35: אביגדור ליברמן, השותף הבכיר של נתניהו בליכוד ביתנו הגיע גם הוא כדי לשלשל פתק לקלפי. לאחר שהכניס את מעטפתו, התפנה להבהיר שהדבר החשוב באמת הוא "ניצחון בית"ר ירושלים על הפועל תל אביב אמש", כלשונו, והבטיח שבדומה לניצחון הספורטיבי, כך תגבר גם הליכוד ביתנו על יריבותיה.

"ניצחון בית"ר חשוב יותר". ליברמן (צילום: חדשות 2)
"ניצחון בית"ר חשוב יותר". ליברמן | צילום: חדשות 2

08:33: גם הנשיא פרס יצא ממשכנו אל הקלפי בתיכון לאומנויות בבירה ופנה לאזרחי ישראל, בעברית ובאנגלית, בבקשה נחרצת. "אני רוצה לאחל לכל המועמדים הצלחה ולפנות לכל האזרחים ולקרוא להם לבוא להצביע", פתח פרס את דבריו, "אנחנו ביום חופש אבל זו הזדמנות של חירות. להצביע בעד מדינה חופשית, דמוקרטית ויפה. זה דבר גדול. בדרך כלל האזרחים מבקשים מהמדינאים. היו המדינה מבקשת מהאזרחים - בואו להצביע. תראו שאנחנו מדינה חופשית דמוקרטית וחזקה. תכניסו את הפתק - ותתרגשו בלב", סיכם נשיא המדינה.

08:14: יושב ראש הבית היהודי, נפתלי בנט, הגיע לקלפי יחד עם רעייתו גילת בנט בקלפי הסמוכה למקום מגוריו במשכן למוסיקה ואומניות ברעננה. הוא קרא למצביעים לצאת ולממש את זכותם והוסיף גם תעמולת בחירות קטנה כשציטט את סיסמת הבחירות של המפלגה - "משהו חדש מתחיל". מיד אחרי ששילשל את הפתק לקלפי, הוא התפנה לענות לשאלות עיתונאים זרים באנגלית.

07:30: בסכנין נרשמה תגרה בין שני מצביעים שהגיעו לקלפי, בתקווה לזכות בתואר המצביע הראשון בקלפי המקומי. מהמשטרה דווח כי המריבה יושבה והסדר בקלפי שב לכנו.

07:20: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמקווה לשאת בתואר הזה גם מחר בבוקר, מיהר לממש את זכותו הדמוקרטית והגיע יחד עם בני משפחתו, רעייתו שרה ובניו יאיר ואבנר לקלפי בבית הספר על שם פולה בן גוריון בשכונת רחביה בירושלים. נתניהו קרא לאזרחי ישראל לצאת ולהצביע והדגיש את חשיבות הבחירה, אם כי בחירה מאוד מסוימת - "אני כל הזמן אומר שהליכוד-ישראל ביתנו מייצג את כל העם, במקרה הזה הוא מייצג את המשפחה שלנו", אמר נתניהו. בנו יאיר הוסיף ופנה גם לשכבת גילו: "אנחנו קוראים לכל הצעירים לבוא ולהצביע למפלגה. אפילו אם יש כאלה שהם יותר טרנדיים, יש כאן מפלגה שיש לה רקורד והוכחה".

7:00: יום הבוחר יוצא רשמית לדרך. עשרת אלפים מאה שלושים ושתיים הקלפיות ברחבי הארץ פתחו את שעריהן והחלו לקבל את פני המצביעים.