"ייענו לדרישות? יש על מה לדבר" (צילום: רויטרס)
פעולת האיחוד הייתה סבירה יותר בזמן שנעשתה | צילום: רויטרס
בסוף השבוע הביע יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, את ביטחונו בהצלחת הרשימה המאוחדת וחזה 40 מנדטים לרשימת "הליכוד ביתנו" בבחירות הקודמות. אך בעוד ליברמן, שחזה בעבר כבר 47 מנדטים לרשימה המאוחדת, מספר 32 ברשימה, יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה, דווקא מביע ספק בכך שהרשימה תעבור את רף 30 המנדטים. וזאת למרות הסקרים האחרונים בהם ניכרת ירידה במספר המנדטים שמקבלת הליכוד ביתנו, אולם ברובם היא אינה יורדת מ-32 מנדטים. 

בפוסט שהעלה לפני שעה קלה ח"כ שאמה בעמוד הפייסבוק שלו הוא מעלה אפשרות לפיה ימצא את עצמו מחוץ לכנסת ועוקץ את מפלגת "הבית היהודי" בראשותו של נפתלי בנט על הדרך. 

"בדרך לכנסת לנהל שלוש ישיבות אחרונות של ועדת הכלכלה בכנסת ה-18. מי יודע אולי את הכנסת הבאה אראה רק דרך ערוץ הכנסת... כשבמקומי ייכנס חוזה הפצצת מסגד אל אקצה או מדיר שירת נשים מחברון, בכל מקרה הוא יהיה כפוף לרב שפסק שהרוצח ברוך גולדשטיין הוא קדוש כקדושי השואה. כל תוצאה אקבל באהבה", כתב.

עמוד הפייסבוק של הח"כ כרמל שאמה (צילום: KateRiep_Godbye)
הפוסט של חבר הכנסת שאמה היום | צילום: KateRiep_Godbye
ח"כ שאמה, מתקשה להאמין שתגיעו ל-32 מושבים בכנסת?

"זאת לא שאלה של אמונה, אלא עניין של סקרים. כיום יש סקרים שאומרים לכאן ולכאן ולפיהם יש הסתברות שמה שנראה בלתי סביר לפני חודש יכול להיות סביר מחר בלילה".

אם לא הייתם מתאחדים עם "ישראל ביתנו" סיכוייך להכנס לכנסת הבאה היו גבוהים יותר?
"יכול להיות. פעולת האיחוד הייתה סבירה יותר בזמן שנעשתה, בתקופה בה הייתה אפשרות שאהוד אולמרט יכנס למערכת הפוליטית. איבדנו בוחרים, אין ספק, אבל מה שהכי חשוב הוא שתהייה פה ממשלת ימין בראשותו של נתניהו".

נראה שאתה חושש מכניסתו המשוערת של "הבית היהודי" בראשות בנט לממשלה הבאה
"בנט הוא אדם מצוין שאני מעריך, אבל יש כמה חברים בשולי הרשימה שמתבטאים בצורה קיצונית ביותר ומסוכנת שאותם מסתירים מהציבור. בראשות התנועה לא מתנערים מהם, אלא להפך, מביעים בהם תמיכה".