"ייענו לדרישות? יש על מה לדבר" (צילום: רויטרס)
נתניהו וליברמן מודיעים על האיחוד | צילום: רויטרס

הרשימה המאוחדת של "הליכוד ביתנו": חודש לאחר שהודיעו במפתיע על איחוד הרשימות בבחירות לכנסת ה-19, ולאחר שנקבעו רשימות "הליכוד" ו"ישראל ביתנו" לכנסת בפריימריז ובהליך של וועדה מסדרת, מסתמנת הרשימה הסופית של הרשימה המאוחדת. מחר בערב תוגש רשימת המועמדים הסופית לוועדת הבחירות המרכזית, עם סגירת הליך רישום המפלגות המתמודדות בבחירות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק 

הסכם איחוד הרשימות בין ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו לשר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קבע כי המועמדים מטעם שתי המפלגות לכנסת, ישובצו ברשימה המאוחדת בשיטת ה"ריץ'-רץ'": על כל שני מועמדים של הליכוד, ישובץ ברשימה מועמד אחד מטעם ישראל ביתנו. בסה"כ ברשימה הסופית יהיו 27 נציגים של הליכוד ו-15 של ישראל ביתנו, בהתאם למספר המנדטים שהשיגו בבחירות האחרונות.

אין תמונה
הרכש החדש. יאיר שמיר

במקום הראשון ברשימה ישובץ ראש הממשלה נתניהו, ואחריו במקום השני ליברמן. אחריהם שובצו ברשימה שני המועמדים שהגיעו לשני המקומות הראשונים בפריימריז בליכוד, השרים גדעון סער וגלעד ארדן. במקום החמישי, המקום הראשון המשוריין לנציג מטעם "ישראל ביתנו" מלבד ליברמן, שובץ הרכש החדש של המפלגה יאיר שמיר, בנו של ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר, שכיהן גם כיו"ר התעשייה האווירית.

האישה הראשונה. השרה סופה לנדבר (צילום: כנסת ישראל)
האישה הראשונה. השרה סופה לנדבר | צילום: כנסת ישראל

את המקומות הבאים בעשירייה המובילה תופסים השרים סילבן שלום וישראל כץ ואחריהם נמצא הנציג הבא של ליברמן, השר עוזי לנדאו. דני דנון ויו"ר הכנסת ריבלין סוגרים את העשירייה הראשונה, כשאריהם, רק במקום ה-11 ממוקמת האישה הראשונה ברשימה - שרת הקליטה סופה לנדבר מטעם ישראל ביתנו. האישה הבאה ברשימה היא חברת הכנסת ציפי חוטובלי, שדורגה במקום הראשון מבין כלל הנשים שהתמודדו בפריימריז בליכוד.

לראשונה, הצליח ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד משה פייגלין להיכנס למקום ריאלי ברשימה (22). שר האוצר יובל שטייניץ נדחק למיקום נמוך ברשימה המאוחדת (24), אולם הוא מצוי במקום ריאלי ויכהן בוודאות בכנסת הבאה. עד למועד הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית מחר ב-22:00 בלילה, נתניהו וליברמן עשויים לבצע שינויים קלים ברשימה ולשבץ בכל זאת אישה בעשירייה המובילה. ההערכות הן כי השרה לנדבר תזכה במקום בין עשרת המועמדים המובילים.

ליברמן הדיח את אילון, מיסז'ניקוב ומיכאלי

גרסה לא אחידה. דני אילון (צילום: איי פי)
לא בפנים. דני אילון | צילום: איי פי

אמש הודיע ליברמן על ההרכב הסופי של רשימת "ישראל ביתנו" לכנסת ה-19, לאחר שבשבועות האחרונים נציגי הוועדה המסדרת של המפלגה ראיינו את חברי הכנסת והשרים של המפלגה והמועמדים החדשים שביקשו להשתלב בה. שר התיירות סטס מיסז'ניקוב לא נכלל ברשימה לכנסת, לאחר שליברמן בחר להדיח אותו עקב התנהלותו השנויה במחלוקת שנחשפה בחדשות 2.

גם ח"כ אנסטסיה מיכאלי שהייתה מעורבת בתקרית כוס המים על ח"כ מג'אדלה ובתקרית עם ח"כ חנין זועבי, הודחה מהרשימה. במפתיע, גם סגנו של ליברמן במשרד החוץ ומקורבו דני אילון לא יהיה בכנסת הבאה. ההערכות הן שהוא הודח ע"י ליברמן על רקע התקרית בה זימן את שגריר טורקיה למשרדו והושיב אותו על כסא נמוך על מנת להשפילו.

רשימת "הליכוד ביתנו" המלאה המסתמנת לכנסת ה-19:

1. בנימין נתניהו
2. אביגדור ליברמן
3. גדעון סער
4. גלעד ארדן
5. יאיר שמיר
6. סילבן שלום
7. ישראל כץ
8. עוזי לנדאו
9. דני דנון
10. ראובן ריבלין
11. סופה לנדבר
12. משה (בוגי) יעלון
13. זאב אלקין
14. יצחק אהרונוביץ'
15. יריב לוין
16. ציפי חוטובלי
17. אורלי לוי אבקסיס
18. יולי אדלשטיין
19. חיים כץ
20. פאינה קירשנבאום
21. מירי רגב
22. משה פייגלין
23. דוד רותם
24. יובל שטייניץ
25. צחי הנגבי
26. רוברט אילטוב
27. לימור לבנת
28. אופיר אקוניס
29. חמד עמאר
30. גילה גמליאל
31. כרמל שאמה-הכהן
32. שמעון אוחיון
33. דוד ביטן
34. אורי פרג'
35. אלכס מילר
36. קטי שטרית
37. איוב קרא
38. לאון ליטינצקי
39. שוקי אוחנה
40. דוד אמסלם
41. יוליה מלינו בסקי
42. קרן ברק