ההפגנת הימין שנערכה היום בכפר מוסמוס הסתיימה לאחר דקות בודדות וללא אירועים חריגים, זולת התפרצות של מספר צעירים שנשאו דגלי פלסטין עם הגעת אנשי הימין לכפר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

קודם לכן, הפגינו אנשי הימין בפאתי מוסמוס, בתוואי שנקבע מראש. "רק כאן בונים ארמונות באופן בלתי חוקי", זעקו המפגינים. "למה נותנים להם? אם אין חובות - אין זכויות". הכניסה לכפר נחסמה על ידי תושבי הכפר, אשר השביתו גם את הלימודים. במסגדים קראו לאנשים ולצעירים להתנהג באיפוק ולא להתפרע.

ח"כ מיכאל בן ארי ("עוצמה לישראל") נאלץ להפגין בכניסה לכפר "מושירפה" הסמוך. "המשטרה לא אפשרה לי להגיע למוסמוס", אמר לחדשות 2 באינטרנט. לאחר מכן, בעודו מתכתב בטלפון הסלולרי עם אנשי המסוק שהעלו אנשי הימין לאוויר במיוחד לרגל האירוע, אמר לו הצלם שהתלווה לאירוע: "אם כבר העליתם מסוק, אז אולי תשימו תת מקלע ותורידו אותם?".

ביקורת רבה נמתחה על הפגנת הימין, בטענה שהיא רק גזלה הוצאות כספיות גדולות על אבטחת אנשי הימין. "אנחנו במדינה דמוקרטית, נפגין היכן שנרצה", אמר בן ארי בתגובה לטענות.

לחדשות 2 באינטרנט נודע כי בחלק מהישובים הערבים באזור ואדי עארה מתגבשת יוזמה לקיום הפגנה מול ביתו של פעיל הימין ברוך מרזל בתגובה. "אנחנו רוצים להפגין ולהגיד "לא" - לא להתנחלויות ולא למאחזים הבלתי חוקיים, ונעשה את זה בקרוב", אמרו היום מגבשי היוזמה. "נקווה שהמשטרה תנהג באופן דמוקרטי ותגן גם עלינו מאותם אנשי ימין". 

ממפלגת עוצמה לישראל נמסר בתגובה: "האיש הוא צלם ברשת תקשורת זרה ואינו קשור לעוצמה לישראל. בקצב הזה, תאשימו אותנו גם באמירות של מוכר פלאפל שעומד ליד בן ארי. לא כל אדם שעומד לידנו, ודאי לא עיתונאי, דעותיו מחייבות אותנו. הדעות שלנו מספיק ברורות. אנחנו לא בעד 'לרסס ערבים', אבל כן בעד לאכוף את החוק - גם במוסמוס וגם באום אל פחם".