בצל התוצאה העגומה של מפלגתו, החל אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו את המגעים הראשוניים להקמת הקואליציה הבאה בראשותו. הטלפון הראשון של נתניהו היה כצפוי למנצח הגדול של הבחירות - יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד, שמפלגתו זכתה ב-19 מנדטים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

היום מבהירים במפלגה הצעירה כי לא ייכנעו לתכתיבים חיצוניים וכי בכוונתם לפעול על פי ההתחייבויות שניתנו לבוחרים. "לא נאכזב את מאות אלפי הבוחרים שנתנו בנו אמון והביאו אותנו להישג הזה", הצהיר ראש השב"כ לשעבר מנחם פרי, מספר 5 ברשימת לפיד, בריאיון לערוץ החדשות באינטרנט.

לדברי פרי, "בכל משא ומתן קואליציוני, אם וכאשר יתחיל, אנחנו בראש ובראשונה נשים לנגד עינינו את ההתחייבויות שלנו לציבור הבוחרים".

פרי התייחס גם לטענות שלפיהן רבים במפלגתו לוקים בחוסר ניסיון פוליטי שעלול לפגוע בניסיונות לכינון ממשלה. "מראש שמנו ברשימה אנשים שלא היו פוליטיקאים מכהנים או כאלה שכיהנו בעבר", הסביר פרי. "יש לנו גם חוסר ניסיון ואנחנו נשים צוות משא ומתן שמאחריו יהיה 'משרד אחורי' ונעשה את העבודה ברצינות וביסודיות".

"ידענו שאנחנו נהיה במספרים דו-ספרתיים, לא ידענו בדיוק כמה, חשנו בשבועות האחרונים שהגלגל התהפך", שיחזר פרי את התחושות בקרב בכירי המפלגה ערב הבחירות. "הציבור למד יותר לעומק את המצע שלנו ושל האחרים והבין שאנחנו מספקים את הפיתרון למגוון הבעיות הבוערות של מדינת ישראל".