נמשכת ההתפוררות של מפלגת קדימה: חבר הכנסת מאיר שטרית שוקל להצטרף לרשימה ארוכה של עמיתים שכבר הודיעו על פרישה מהמפלגה ולהכריז על מהלך מפתיע: ריצה לבחירות בתפקיד יו"ר מפלגת הגמלאים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בימים אלה מנהל שטרית מגעים עם גורמים במפלגה. על פי הדיווח, רפי איתן - מי שהוביל את מפלגת הגמלאים להצלחה מסחררת בבחירות לכנסת ה-17 - הוא שהציע לשטרית את תפקיד היו"ר, וחבר הכנסת מקדימה שוקל את ההצעה. אם יקבל על עצמו את ההנהגה צפוי שטרית להתמקד בנושא החברתי ולהרחיב את תחומי העיסוק המוצהרים של המפלגה.

העיכוב בהודעה של לבני ואולמרט על חזרה אפשרית לפוליטיקה והסקרים הצופים למפלגה מספר חד-ספרתי של מנדטים בכנסת הבאה עשו את שלהם וחברי המפלגה החלו לברוח ממנה בהמוניהם. האחרון בשורת העוזבים את מפלגת קדימה הוא דובר צה"ל לשעבר ח"כ נחמן שי, שהודיע בשבוע שעבר על כוונתו להתמודד על מקום במפלגת העבודה. "זה הזמן לחשוב בגדול, לפעול בגדול ולאחד כוחות מתוך אחריות לאומית וערכית. מפלגת העבודה מציבה אלטרנטיבה חדה וברורה למפלגת נתניהו-ליברמן. זוהי דרך חברתית, כלכלית ומדינית שתבטיח את עתידה של מדינת ישראל כמדינת חוק, מדינה יהודית-דמוקרטית", אמר שי.

בכך הצטרף שי לחברי הכנסת נינו אבסדזה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' ואריה ביבי, שהודיעו קודם לכן על פרישה מהמפלגה. את גל העזיבות הוביל צחי הנגבי, שהכריז על חזרתו לליכוד, אותו הגדיר "ביתו הפוליטי". אחריו הודיע חבר הכנסת אבי דיכטר אף הוא על עזיבה לטובת הליכוד, במהלך שבמסגרתו התמנה לשר להגנת העורף בממשלת נתניהו.