חשש בליכוד מאיבוד מנדטים לאחר פרישתו של משה כחלון: ביום שאחרי הודעתו הדרמטית של שר התקשורת ושר הרווחה, על החלטתו לפרוש מהחיים הפוליטיים, גובר החשש בליכוד כי מספר המנדטים של המפלגה יירד בעקבות העזיבה. בליכוד מגדירים את עזיבתו של כחלון כ"מכה למפלגה".

כחלון נחשב לסמן החברתי של המפלגה והיה אמור להוביל את קמפיין הליכוד בבחירות הקרובות. עתה, לאחר ההכרזה, חוששים בכירים בליכוד שהיעדרותו תפגע ברשימה ותהווה נזק אלקטורלי בטווח הארוך למפלגה כולה. גם עובדת היותו אחד משני השרים המזרחיים של המפלגה לא נעלמת מראש דאגותיהם, ובליכוד חוששים שמצביעים יוצאי עדות המזרח לא יראו ברשימה "אשכנזית" את ייצוגם ההולם.

במערכת הפוליטית גוברות ההערכות כי פניו של שר התקשורת מועדות לעסקים. בכירים בליכוד מעריכים כי כחלון ישתלב בתוך כמה חודשים במגזר העסקי. אחת האפשרויות שהועלו כסבירות היא שילובו של כחלון בעסקיו של מקורבו, איש העסקים קובי מימון. ככל הנראה כחלון ייקח עמו כמה מיועציו, שליוו אותו בשנים האחרונות בכנסת - לתפקידו הבא.

אם אמירתו של כחלון על כוונתו לקחת פסק זמן בלבד נכונה, מן הסתם יהיה חייב להשאיר לעצמו קשר למגזר הציבורי או הפוליטי. על-פי מקורביו, כחלון סיכם על פעילות התנדבותית בעמותת "יש סיכוי", הפועלת לשינוי שיטת הממשל.

בליכוד מעריכים שבנימין נתניהו ישקיע מאמצים עילאיים ולהביא לכך שסדר היום של קמפיין הבחירות יהיה ביטחוני ושהנושא הכלכלי יירד מסדר היום.