במערכת הפוליטית מיהרו להגיב להכרזתה של יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', שהודיעה היום במסיבת עיתונאים מיוחדת כי מפלגתה לא תצטרף לממשלת נתניהו לאחר הבחירות. במרצ תקפו את ההודעה ואמרו כי "האידאולוגיה של העבודה נקבעת על פי סקרים", וגם ב"יש עתיד" מתחו ביקורת: "התקף של לחץ". יו"ר "התנועה" ציפי לבני דווקא בירכה את יחימוביץ'. מוקדם יותר נערך כנס בהשתתפות ראשי מפלגות אותו העברנו בשידור חי כאן בחדשות 2 באינטרנט.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בכנס, שנערך במלון דן פנורמה בתל אביב, השתתפו והגיבו לדבריה גם שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, שר האוצר יובל שטייניץ, יו"ר התנועה ציפי לבני ויו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד.

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון תקפה את מפלגת העבודה וטענה כי ההצהרה על ההתרחקות הצפויה מנתניהו נובעת מהירידה בסקרים. "הקמפיין של מרצ עובד, הקריסה בסקרים גרמה ליחימוביץ' להבין שטשטוש אידאולוגי לא משתלם אלקטורלית", הדגישה גלאון. "מחנופה ונשיקות עם מתנחלים לא משיגים מנדטים. האידאולוגיה של העבודה נקבעת על פי סקרים וסטנלי גרינברג. בגלל זה שלי מזגזגת. בקצב הזה עוד נזכה, בתוך שנה, שנתיים, לשמוע אותה מדברת על שלום, שינוי סדרי עדיפויות, זכויות אדם ואזרח ואפילו את המילה שמאל, בלי שצמד המילים "עוול היסטורי" יוצמד אליה".

"מחקה את הסיכוי להקמתה של ממשלה ציונית"

יאיר לפיד נגד יחימוביץ' (צילום: חדשות 2)
יאיר לפיד נגד יחימוביץ' | צילום: חדשות 2

גם במפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד תקפו את הכרזת יו"ר העבודה. "שלי יחימוביץ', בהתקף של לחץ, מחקה היום את הסיכוי להקמתה של ממשלה ציונית ולא משיחית שלא תמשיך להעביר מיליארדים לישיבות והתנחלויות מרוחקות", האשימו. "יש עתיד לא תשב כמובן כקישוט בממשלה של חרדים והימין המשיחי ולא תצטרף לקואליציה שתמשיך לשדוד את הקופה הציבורית למען קבוצות אינטרסים ומגזרים סחטניים".

מנגד, חיזקה יו"ר "התנועה" ציפי לבני את דברי יו"ר העבודה ואמרה: "אני מברכת את יחימוביץ' שעד כה נמנעה מההצהרה הזו על ההחלטה ועל שינוי דעתה". לבני הדגישה כי "מהיום שבו נכנסתי למערכת הבחירות הזאת הודעתי כי אני עושה זאת במטרה להחליף את נתניהו ולבצע מהפך. אני נלחמת בנתניהו יום יום וכבר הודעתי כי לא אמליץ לנשיא עליו בעת הרכבת הקואליציה. אני מקווה שגם חבריי יעשו כמותי, הליכוד הופך לקיצוני מדי יום".

ב"ישראל ביתנו" ביקרו את דברי יחימוביץ' נגד ליברמן: "לפני שהיא מעזה לדבר על שחיתות, כדאי שתעיף מבט על רשימתה שכוללת את משה מזרחי שהודח מתפקידו בשל האזנות סתר שלא לפי החוק לאביגדור ליברמן, את הרצוג ששתק בחקירת 'עמותות ברק' ואת מיקי רוזנטל שלא חיכה אפילו חצי שעה במעבר מהעיתונות לפוליטיקה וביזה את כל כללי האתיקה".