אין תמונה
מתוך אתר מגזין "טיים" היום
תחת הכותרת "האם הרכש החדש בימין הוא הפנים החדשות של ישראל?" פרסם מגזין טיים האמריקני בסוף השבוע האחרון כתבה בת תשעה עמודים המגוללת ראיון עם יו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט.

עיתונאי המגזין קרל ויק, שמספר כי פגש את בנט לראיון של שעה במטה המפלגה בפתח תקווה, מדגיש את התחזקות הימין בישראל. "ישראל נעה אל עבר הימין הפוליטי אפילו מהר יותר מכפי שחשב נתניהו ולא ניתן לצפות להאטה. הנהירה לכיוון הבית יהודי היא העדות הטובה ביותר לכך", הוא כותב, "הכח של המפלגה מגיע בעיקר ממצביעים צעירים, ישראלים יהודים שהסקרים הראו כבר מזמן כי הם יותר לאומנים וימניים מהוריהם. אותם סקרים מראים שיותר ממחצית הישראלים רואים את עצמם כאנשי ימין".

בכתבה מוצג בנט כמי שתפס את מקומו של הכוכב העולה החדש בפוליטיקה עד לפני חודשים ספורים, יאיר לפיד. "יו"ר מפלגת "יש עתיד", שהיה שנחשב לפני תקופת הבחירות להפתעת הבחירות, כותבים שם, נותר כמו האחרים לצפות בנפתלי בנט עולה למרכז תשומת הלב".

גם כתב העת ה"ניו יורקר" הצטרף להתעניינותו של "טיים", או אולי אפילו לחשש האמריקאי מהתחזקות הימין בישראל. "המתנחלים עוברים לספח את הגדה המערבית ואת הפוליטיקה הישראלית", הייתה כותרת הכתבה שהתפרסמה היום בעיתון האמריקני וגוללה עשרה עמודים של התייחסות להתחזקות הימין בישראל בכלל, ולמפלגתו של בנט בפרט.  

"ההיפסטר הימני הראשון בפוליטיקה בישראל"

כלי התקשורת האמריקנים הם לחלוטין לא היחידים שהפוליטיקאי הצעיר מימין הצליח לעורר את סקרנותם בבחירות בישראל. במקביל לכתבה שהתפרסמה במגזין האמריקני, פורסמה גם כתבה מכובדת נוספת בעיתון "הטלגרף" הבריטי. בכתבה כינה העיתונאי ניק מאו, את בנט הפוליטיקאי "כוכב הרוק" החדש של ישראל, ו"ההיפסטר הימני הראשון בפוליטיקה הישראלית".

מאו מציין כי "בקמפיין בחירות לא זוהר באופן כללי, הוא (בנט) מקבל תגובה נרגשת שיריביו יכולים רק לחלום עליה", אך מציין כי למרות הג'ינס שלובש בנט והסלנג הצעיר בו הוא משתמש, "למרות תדמיתו הפשוטה, המסר העולה מהקו הנוקשה אותו הוא נוקט, הוא כזה שאף פוליטיקאי מהמיינסטרים מעולם לא העז להציג", נכתב שם.