בקדימה ובשאר מפלגות המרכז ממתינים להכרזתם של אהוד אולמרט וציפי לבני באשר לעתידם הפוליטי. אולמרט יתכנס בסוף השבוע עם משפחתו, יכריע בסוגיה ויודיע סופית ביום ראשון הקרוב על החלטתו אם יתמודד בבחירות הקרובות או לא. במערכת הפוליטית גוברת ההערכה כי הוא לא יתמודד בסופו של דבר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

ציפי לבני תודיע על כוונותיה מיד אחרי הודעתו של אולמרט, כשההערכה במקרה של יו"ר קדימה לשעבר היא, שהיא דווקא כן תבחר להתמודד. היום נפגשה לבני עם נשיא המדינה שמעון פרס, שוחחה איתו והוא עודד אותה לעשות זאת. במקביל, היא פוגשת אישים שונים שעשויים להיות במפלגה שלה בעתיד.

אתמול הודיע אולמרט כי עדיין לא החליט מתי יכריז אם יתמודד בבחירות הקרובות או לא. "שום דד-ליין שפורסם בתקשורת באשר להכרזת כוונותיי על ההתמודדות בבחירות אינו נכון", אמר בכינוס באוניברסיטת תל אביב, אותו העברנו בשידור חי בחדשות 2 באינטרנט.

"הממשלה בראשותי פעלה, בניגוד לממשלת 'הכל דיבורים'", הדגיש אולמרט. "בעניין הפרקטי, הממשלה הזו זקוקה לשיפור רב, היא יודעת לדבר, אבל לבצע קצת פחות". מוקדם יותר היום קיבל אולמרט תוצאות סקר שערך על חזרתו האפשרית לפוליטיקה, ועל פי תוצאותיו הוא אמור לקבל את ההחלטה.