דרמה בשידור חי: שלושה שבועות לבחירות ונראה כי המתח במערכת הפוליטית רק הולך ומחריף. יו"ר התנועה ציפי לבני, קראה אמש בריאיון מיוחד ב"אולפן שישי" לעמיתיה בגוש המרכז-שמאל, יחימוביץ' ולפיד, "לשלב ידיים" ולגבש חזית אחידה שתמנע כהונה נוספת לממשלת נתניהו. יחימוביץ' נענתה לקריאה בהודעת טקסט תוך דקות - כשלבני עוד ישבה באולפן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

על רקע הירידה הנמשכת במספר המנדטים של הליכוד-ביתנו, קוראת הערב יו"ר התנועה ציפי לבני לחבריה לגוש המרכז-שמאל, יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד לחבור יחדיו כדי להרכיב את הממשלה הבאה, או כפי שהגדירה זאת "נתניהו ראש הממשלה היוצא, הוא לא חייב להיות הנכנס".

"אם הצוות הזה ייבחר שוב, יקרה פה אסון, הם לא יכולים לקבל החלטות", פתחה לבני את דבריה והמשיכה, "ולכן היום, בדיוק מהסיבה הזו, אפשר לנצח את הקרב, אסור להרים ידיים. אני אומרת לשלי וללפיד - בואו נשב יחד, בואו נחליט איך מנצחים את הקרב הזה עכשיו, ברגע שנעשה את זה - כל המתלבטים יבואו וישלבו ידיים".

וכיצד זה יתבצע בפועל? "אני ארים את העניין הזה, מאחר והשבוע הזה מאוד חידד לי את הדברים שצריך לעשות יום אחרי הבחירות. כבר במוצאי שבת, יום ראשון, צריך לשבת יחד ולהחליט מה עושים. אני מאמינה שמדינת ישראל נמצאת בסכנה אם תקום כאן ממשלה ימנית-חרדית-קיצונית, אני שמה את העניינים האישיים בצד".

"אני מודיעה מראש שאת העניינים האישיים מבחינתי אני שמה בצד, אני יכולה לשאת נאום על הניסיון שיש לי בקבלת החלטות והאנשים שנמצאים לצדי, ובכל זאת אכנס לחדר מתוך הבנה שצריך דרך קבלת החלטות מסויימת". כשנשאלה אם כך, מדוע לא נוצר חיבור כזה עוד לפני הגשת הרשימות השיבה לבני - "זה לא משנה מה היה. לא רוצה לחזור. חשוב מה יהיה, זו זה לא גזירה משמיים. נתניהו ראש הממשלה היוצא, לא חייב להיות הנכנס".

"נתניהו לא חייב להיות ראש הממשלה הבא"

"אני הודעתי ביום שנכנסתי שאני אמליץ על מישהו מהגוש", היא ניסתה להסביר את צעדיה בעבר. "בהצעה הכוללת - צריכים לסכם לא רק איך פועלים להחליף את נתניהו, ואני יודעת שזה ייתן תקווה להרבה אנשים, ויש תחושה שאנחנו לא ביחד. עכשיו אנחנו צריכים לאחד את הכוחות ולומר שנתנהל ככה גם הבחירות, בעיני הם השותפים הטבעיים, צריך לסכם על הקמת ממשלה".

"במהלך השבוע כל אחד יצא בהצהרה כי חשב רק על המפלגה שלו. בואו נפסיק עם זה. אני נכונה לעשות את זה", היא הוסיפה ופנתה ליחימוביץ' ולפיד, "יש פה 3 מפלגות ששותפות לדבר אחד מרכזי - זה הקרב על ישראל, זו המטרה - להחליף את הממשלה הזו, שכל אחד, ברגע שאנחנו שותפים, שכל אחד שיושב על הגדר, אלה שאוהבים אותי או פחות מעדיפים את שלי או את יאיר - שידעו שהם מצביעים לקבוצה שהולכת יחד ותקבל החלטות יחד גם אחרי הבחירות".

"אני לפחות אזום את זה ואקרא להם לשבת יחד, ואני מקווה שזה יעבוד", סיכמה לבני את דבריה, "זה אומר שאנחנו צריכים לקבל החלטות משותפות מה כן ומה לא. נתניהו הוא לא ראש הממשלה הבא, הוא לא חייב להיות".

שלי יחימוביץ' כבר הגיבה: "מוזמנת לפגישה בביתי מחר"

יושבת ראש מפלגת העבודה השיבה ללבני בהודעת טקסט בעודה יושבת באולפן. "הזמנתי את לבני לפגישה בביתי כבר מחר", היא מסרה בהודעה לעיתונות, "אני מביעה סיפוק מהעובדה שלבני מצטרפת למהלך. כפי שמבינים יותר ויותר, יש סיכוי ממשי שיחימוביץ' ומפלגת העבודה ירכיבו את הממשלה הבאה ונראה שהמהלך מתחיל לקרום עור וגידים. מערכת הבחירות למעשה נפתחה אתמול".

צפו: הריאיון שהתניע את "האיחוד" (צילום: חדשות 2)
יחימוביץ' השיבה בהודעת טקסט תוך דקות | צילום: חדשות 2

בליכוד-ביתנו הגיבו גם הם הערב לדברים: "מדברי לבני ויחימוביץ' הערב ברור שהשמאל מנסה להתאחד במטרה להפיל את נתניהו והמחנה הלאומי מהשלטון. מול כל השמאל צריך כוח ליכוד-ישראל ביתנו גדול שישמור על ביטחון ישראל ויגן על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל".

יושבת ראש מרצ זהבה גלאון מסרה כי היא "מברכת על היוזמה לאיחוד השורות. מרצ תתמוך במהלך של הקמת גוש חוסם ביבי, ואם אכן מנהיגי שלוש המפלגות יחליטו על מועמד אחד ויתחייבו לבלום את ממשלת הימין המסוכנת, אנחנו במרצ נמליץ לנשיא על המועמד הזה לראשות הממשלה. טוב לגלות שלפיד, יחימוביץ ולבני 'הומרצו'".