לא סוף דבר: כן, תוצאות האמת כאן, אבל זו לא האמת לאמיתה. קולות החיילים שדורשים ספירה קפדנית ואיטית יותר יסתיימו רק עד ליום חמישי ועשויים לחלק עוד שישה מנדטים. עם זאת, על פי הערכות, לא יהיו שינויים במפת הגושים, מלבד היחלשות לחרדים ולערבים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

עד כה נספרו כמעט 100 אחוזים מהקולות בקלפיות הרגילות, כשלמעשה נותרו עוד 6 קלפיות בלבד, ואלה באמת סדרי גודל זניחים. עם זאת, יש עוד כמאתיים אלף קולות שממתינים לספירה. אלה הם קולות ה"מעטפות הכפולות". מדובר בכל החיילים, קלפיות בתי החולים ובתי הסוהר, שיכולים להגיע לסדר גודל של 6-7 מנדטים.

האם ייכנס לכנסת ה-19?, שאול מופז (צילום: AP)
מופז. החיילים ידחקו אותו החוצה? | צילום: AP

הספירה הזו לא תסתיים גם בהמשך היום - אלא רק ביום חמישי על פי הצפי. ומה זה אומר כשרוב המצביעים האלה הם חיילים, כך על פי הערכות? סביר להניח שמפלגות ערביות לדוגמה יחלשו כי הן מקבלות קולות בודדים ביותר בצה"ל. גם המפלגות החרדיות צפויות להיחלש בהתאם. מנגד יכול להיות שנפתלי בנט והבית היהודי, וגם יש עתיד של יאיר לפיד יתחזקו עוד קצת. גם קדימה עשתה קמפיין מאוד ממוקד שהופנה לחיילי צה"ל, כך שגם שם יש תקווה להגדלת כוחם במעט עם תום ספירת המעטפות הכפולות.

ומדוע התהליך הזה לוקח כל כך הרבה זמן? למצביעים בקלפיות המיוחדות ניתנת זכות ההצבעה גם בקלפיות אחרות, סמוך לבתיהם, ולכן יש לבדוק האם לא בוצעו הצבעות כפולות.