הנתק בין ראש הממשלה לשר הביטחון נמשך מאז פרסום דבריו של נתניהו על ברק כאן לפני יומיים. השניים שנוהגים לשוחח מדי יום, לא נפגשו או שוחחו בימים האחרונים, אך בשתי הלשכות ניסו היום להנמיך את גובה הלהבות. שני האישים נוהגים להיפגש מדי יום שישי - אם פגישה שכזאת לא תתקיים היום, אז כנראה שהקרע ביניהם אכן משמעותי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

הערב נפגש ראש הממשלה נתניהו עם יושב ראש הבית היהודי חבר הכנסת דניאל הרשקוביץ ומחר בצהריים ייפגש עם השר ליברמן, במסגרת הניסיונות להעברת התקציב.

במקביל קורא הערב יו"ר הכנסת ראובן ריבלין לפזר את הכנסת כבר בשעות הראשונות של מושב החורף שיפתח בעוד שבוע וחצי והוסיף כי ההכרעה על הקדמת הבחירות כבר נפלה. ריבלין אמר את הדברים כשהשתתף בחגיגות הסוכות שערכו מתנחלים במאחז.

מאיר שטרית (צילום: AP)
יו"ר הכנסת ריבלין. ארכיון | צילום: AP

"אין ספק שנפלה ההכרעה הפוליטית והמפלגות כולן נערכות לבחירות. אם אכן פנינו לבחירות, טוב תעשה הכנסת אם תעביר את החוק ותתפזר מיד", הוא הסביר. באשר לעיתוי קרא לעשות זאת "בתוך ימים או אפילו בשעות הראשונות של מושב החורף, ולא לגרור את ההחלטה במשך שבועות ארוכים.

"אנחנו מתמודדים עם משבר כלכלי עולמי שמאיים לסחוף את מדינת ישראל. ללא תקציב ל-2013, עלולות להיות לו השלכות הרות אסון על המצב הכלכלי-חברתי ועל השכבות החלשות", דברי יושב ראש הכנסת הערב.

להערכת ריבלין יתקיימו הבחירות לכנסת הבאה באמצע פברואר הקרוב. נוסף על כך, הוא הביע אמון בכך שבנימין נתניהו יעמוד גם בראש הממשלה הבאה.

בליכוד זועמים: ברק נפגש עם לבני

ברק ולבני נפגשו, בליכוד זעמו (צילום: רויטרס)
ברק ולבני נפגשו, בליכוד זעמו | צילום: רויטרס
שר הביטחון אהוד ברק נפגש לפני כשבועיים עם ציפי לבני בניו יורק לארוחת בוקר, כך התפרסם הבוקר ברשת ב'. גורם בליכוד דיווח על המפגש לראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הדיווח, בליכוד רואים בפגישה זו ניסיון של שר הביטחון לבצע תיאום פוליטי ואף לבדוק אפשרות לשיתוף פעולה בעתיד.

בלשכת שר הביטחון אישרו שהפגישה אכן התקיימה, ונמסר שהיא נערכה לבקשתה של לבני במקום פומבי לעיני עשרות בני אדם.