השר ליברמן בביקור ברמת הגולן, היום (öéìåí: חדשות 2)
ליברמן, היום | öéìåí: חדשות 2

שר החוץ אביגדור ליברמן, מספר 2 ברשימת הליכוד-ביתנו, מתייחס היום לאחר אישור ועידת הליכוד לאיחוד המפלגות, לעמדתו הברורה באשר לאפשרות של נסיגה מרמת הגולן. בסיור עם כתבים במצפה עמק קוניטרה אמר ליברמן כי מבחינתו "ויתור על רמת הגולן הוא בגדר התאבדות".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

ליברמן הדגיש כי כל עוד מפלגתו תהייה בממשלה אין למהלך כזה שום סיכוי: "לצערי ראינו בשנים האחרונות כמה וכמה ניסיונות לנהל משא ומתן על רמת הגולן. הגולן הוא חלק בלתי נפרד מישראל, אני חושב שהאירועים האחרונים הוכיחו את זה". הוא ציין כי "אל קעידה שיושבים פה במרחק נגיעה, גם בקוניטרה, יישבו גם על הכנרת והגבעות וכל הקיבוצים והיישובים יהיה תחת איום תמידי ויום-יומי של כל מיני גורמים הכי רדיקלים שחיים בעולם המוסלמי".

לאחר שנפגש ליברמן עם פעילי המפלגה מרמת הגולן בקיבוץ מרום גולן, הוא הבהיר כי צריך להוריד את הנושא הזה מהפרק: "אנו לא מוכנים לעלות את זה לשום דיון ולשמוע על ויתור על רמת הגולן - אנו מתייחסים לזה כמו תל אביב, נתניה, חולון ובת ים".

"נוטה להישאר במשרד החוץ"

לשאלת כתבים באשר לכהונה הבאה שלו במשרד החוץ, השיב ליברמן כי "הנטייה שלי היא להישאר במשרד החוץ וגם לפני שהייתי שר החוץ ולפני שהתחילו לעלות ספוקלציות באשר לתפקיד, עמדתי הייתה ברורה (באשר לרמת הגולן)".

אסד. עד כה נדמה שסיפק מידע מהימן (צילום: רויטרס)
הטבח בסוריה נמשך. אסד | צילום: רויטרס

לדבריו, על הקהילה הבינלאומית לעשות כל שביכולתה כדי לעצור את הטבח המתמשך ברחובות סוריה תחת משטר אסד. "אני עוד לא רואה שם (בסוריה) שלטון, כל הטבח, שפיכות הדמים שכבר סופרים 35-34 אלף קורבנות, זה כבר יותר מ-20 חודשים ואני לא רואה את הסוף", סיכם ליברמן.