אין תמונה
יש לכם סלוגן מקורי לח"כ שאמה הכהן?

בחירות 2012 יצאו לדרך - ואיתן גם המלחמה על הלייקים: כשריח הבחירות מתקרב, הפכה פייסבוק הפכה לזירת ההתגוששות המרכזית בין הפוליטיקאים, המבקשים לגייס את מירב התמיכה שלנו - גם החברתית. לקראת הבחירות ומדי יום נביא לכם הגולשים את מיטב ההגיגים של נבחרי הציבור שלנו ברשתות החברתיות - אז הנה מה שהיה להם להגיד ביממה האחרונה.

אחד הפוליטיקאים הבולטים שממהר לנצל את יתרונות הפייסבוק הוא לא אחר מחבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן (2,757 מנויים). שאמה הכהן מצא את הדרך הטובה ביותר להגיע לסלוגן מוצלח שישרת אותו בפריימריז בליכוד. "1,600 שקלים שכר טרחה למי שהצעתו לסיסמה אישית קצרה וקולעת להתמודדותי בבחירות הפנימיות בליכוד תיבחר", כתב יו"ר ועדת הכלכלה בדף הפייסבוק שלו.

מאות מחבריו של שאמה ברשת הביעו כישורי קופירייטינג מרשימים, והציעו שלל רעיונות מקוריים: "לא דרוזי. מנהיג" (על משקל הקמפיין של אהוד ברק מהבחירות הקודמות), "יש מי שדואג לנו - שאמה", "גם אובמה בוחר שאמה!", "כרמל - לגעת לכל אזרח בנשאמה" ו-"כרמל שאמה - כל ליכודניק יודע למה".

בנוסף, היו כאלה שהחליטו להתבדח על חשבון הח"כ והציעו סיסמאות שאותן הוא קצת פחות יאהב. כך למשל "הצבעת שאמה - יצאת עמה" וגם "כרמל שאמה - כי לפחות אני לא דני דנון".

בלשכתו של שאמה הופתעו מכמות הפניות שהתקבלה ומההד הציבורי שנוצר ברשת. "קיבלנו מאות פניות והופתענו", אמרו בלשכה לחדשות 2 באינטרנט. "אנחנו שוקלים את הפניות וייתכן ונבחר מבין ההצעות את הסיסמה".

לפיד: "יחד נשנה את המדינה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו (225,017 אוהדים) הפיץ אמש לאוהדיו בפייסבוק את תמצית הנאום שנשא בוועידת הליכוד. "אתם בוודאי זוכרים שבעבר לא הרגישו בטוחים בארץ, היום המצב שונה, הרבה בזכות הפעילות שלנו. פגענו בשיטתיות ברבים מאלה שתכננו לפגוע בנו, ולא שכחנו - החזרנו בשלום הביתה את חיילנו החטוף גלעד שליט..".

התגובות שקיבל נתניהו היו חלקן אוהדות: "כל הכבוד ביבי , אני מעריך אותך מאוד רק תעשה משהו בקשר לאלימות, רוצחים כאן אנשים על כלום", ואילו אחרים ביקרו בחריפות את דבריו: "מה עם החד הוריות שהרסת להם ולילדים שלהם את החיים? כנראה אתה אף פעם לא ראית ילד רעב".

אין תמונה
מופז תוקף את נתניהו ויחימוביץ'

גם הפוליטיקאי הטרי יאיר לפיד (56,025 אוהדים) משתמש ברשת החברתית כדי לגייס פעילים למטה המפלגה החדשה שלו: "מערכת הבחירות כבר החלה, ואנחנו זקוקים לכם! הצטרפו לאלפי מתנדבים שכבר פועלים עמנו, ויחד נשנה את המדינה".

מופז: "נתניהו בורח מהכרעה"

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' (22,197 אוהדים) מראה כי היא פועלת גם בזירה המדינית, ונציגיה בפייסבוק פרסמו מסר אותו העבירה לנשיא צרפת הנכנס פרנסואה הולנד. "הי זאת לורה, שלי שיגרה לפני שעה קלה ברכה אישית לנשיא צרפת החדש פרנסואה הולנד. שלי כתבה כי היא ומפלגת העבודה חשים שמחה גדולה על בחירתו של נשיא סוציאליסט, לראשונה מאז הנשיא פרנסואה מיטראן...".

ואילו יו"ר קדימה שאול מופז (4,060 אוהדים) משתמש ברשת בעיקר כדי לתקוף את מתחריו: "אז מי דואג לכם באמת: אני בעד הקדמת הבחירות ואני בעד חקיקת חוק שירות לכל. אפשר גם וגם - קודם שירות לכל, לאחר מכן בחירות. נתניהו בורח מהכרעה ושלי יחימוביץ' נותנת לו יד".

גם אתם נתקלתם בסטטוס מעניין או מצחיק של פוליטיקאי? שלחו לנו לפייסבוק של חדשות 2 או למייל האדום