"אנחנו כאן בשביל הרגע" אמרה יונית לוי לאייל קיציס, שהנחה במשותף עמה מאולפן "ארץ נהדרת" את משדר הבחירות הדרמטי של 2009. ואכן, הרגע הדרמטי לא איחר להגיע. בשעה 22:00 פורסמו תוצאות מדגם חדשות 2 בשיתוף מכון "דחף" של ד"ר מינה צמח שהצביעו על התחרות הצמודה בין ציפי לבני בראשות קדימה לבנימין נתניהו בראשות הליכוד. גם בבוקר שאחרי, אזרחי ישראל לא ממש ידעו מי הולך להיות ראש הממשלה הבא.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

זו הייתה אחת ממערכות הבחירות הצמודות, אך גם המבלבלות ביותר בתולדות המדינה. ציפי לבני, שנבחרה לעמוד בראשות "קדימה" לאחר התפטרותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, הובילה את מפלגת השלטון למקום הראשון בבחירות ושמרה עליה כמפלגה הגדולה בכנסת, עם 28 מנדטים (מנדט אחד פחות מהבחירות הקודמות). אלא שבנימין נתניהו, אז יו"ר האופוזיציה ומנהיג "הליכוד", נשף בעורפה עם 27 מנדטים והכריז במהלך הלילה: "ניצחתי, בעזרת השם ארכיב את הממשלה הבאה".

בסופו של דבר, ולמרות שזכה למנדט אחד פחות מלבני, זכה נתניהו להקים את הממשלה השנייה בראשותו, עקב הרוב שצבר גוש הימין בבחירות. קדימה נשארה המפלגה הגדולה בכנסת - וגם באופוזיציה. שותפו הבכיר לממשלה השנייה היה אביגדור ליברמן שהנהיג את "ישראל ביתנו", שזכתה להישג חסר תקדים של 15 מנדטים. גם אהוד ברק, אז מנהיג "העבודה", היה חלק משמעותי מממשלתו השנייה של נתניהו, לאחר שבניגוד לעמדת חבריו במפלגה, נכנס לממשלה עם 13 מנדטים בלבד וכיהן כשר הביטחון. לממשלה צורפו גם ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי (אז, בניגוד לסקרים של היום, הייתה למפלגה קטנה ונטולת בנט עם 3 מנדטים בלבד).

"לא מעניין אותי מה יקרה מחר"

בערב הבחירות התחוללו באולפן החגיגי בחדשות 2 כמה רגעים בלתי נשכחים. יונית זנחה את תפקיד המגישה לרגעים לא מעטים, לאחר שנאלצה לשמש כ"גננת" ולהשתיק כמה מן הנוכחים באולפן וגם שיתפה את תחושותיה האישיות עם קיציס. לאור המירוץ הצמוד בין לבני לנתניהו אמרה: "לא מעניין אותי מה יקרה מחר, בוא נהנה מהרגע". ואכן, זה מה שהיה.

באולפן החדיש שנבנה במיוחד לבחירות, מינה צמח שוב התרגשה למרות ניסיון רב השנים שלה וחיים יבין, שהרגיש טוב מחוץ לאקווריום ברוממה, פגש חברים ותיקים - את המיקרופון למשל. זה גם המשדר הראשון בלי המילה "מהפך". ביבי חיכה לרגע הנכון והכריז "ניצחתי" - מה שעשו גם בקדימה, ובסי אן אן דווקא הימרו על ליברמן כמנצח הגדול של הערב.