4 דקות עובדיה יוסף 7 (צילום: אוריאל סיני, עובדה)
"במקום שהוא יעזור לנו הוא הולך בדרך נפרדת". הרב עובדיה יוסף | צילום: אוריאל סיני, עובדה
אחרי התעלמות ממושכת, ש"ס מורידה את הכפפות ויוצאת למתקפה ברורה נגד הרב אמנון יצחק ומפלגתו "כח להשפיע". "מדובר במכת מחץ" מסביר ישראל כהן, עיתונאי באתר כיכר השבת, "נדיר מאוד שרב מהשורה הראשונה באמת יוצא ומתבטא באופן ישיר כנגד מישהו, ועוד בביטויים כאלו. יש מספר בודד של רבנים שעומדים מעל הכל, קדושים שלא נוגעים בהם, וביניהם הרב עובדיה. הרב אמנון יצחק עבר על הצו הזה ופתח חזית נגדו. הרב יצחק אמנם מחזיר אלפים בתשובה והוא רב מכובד, אבל יש דברים שלא עושים. בהתחלה ש"ס התעלמו, אבל לאט לאט הרגישו את המתקפות שלו גוברות וגם ראו על פי הסקרים שהם מאבדים קולות ל'כח להשפיע' והם רצו לעצור את הסחף. אתמול הם הוציאו את נשק יום הדין, זה חיסול ממוקד ואנחנו נצטרך לראות מה קורה בימים קרובים".

המתקפה הזאת התרחשה במהלך הדרשה השבועית של הרב עובדיה בבית הכנסת הקרוב לביתו בשכונת הר נוף בירושלים, בצאת השבת. כמדי שבוע, גם אמש התארח רב נוסף, הפעם הרב שלום כהן, ראש הישיבה הספרדית המכובדת פורת יוסף והוא זה שהחל בדבריו להתייחס לרב יצחק: "אם אתה מורד, תלך לעזאזל עם התורה ביחד... מי שלא שומע אפילו דברי חכמים נופל לגיהנום, צועק לאחיתופל ... בר מינן. מסכן מי שהתורה שלו, הכיס שלו זה התורה שלו. התאוות שלו". כהן אף הביע ביקורת על היותו של הרב יצחק מחזיר בתשובה ואמר: "בכותל המערבי עומדים אנשים, בוא בוא בוא תניח תפילין, בוא תניח תפילין. אני לא מזלזל בהם, אבל אל תחשוב שבשביל זה אתה כובש את העולם. לא בשביל ששמת לו כיפה על הראש השבת אותו מן העולם".

הרב עובדיה יוסף שעלה מייד אחריו אמר: "במקום שהוא (אמנון יצחק) יעזור לנו, הוא הולך בדרך נפרדת, להיפרד מאיתנו.. מה יצא ממנו?... איך (אמנון יצחק) יעבור בשלום על כל המחאה שחתמו עליה כמעט כל רבני ישראל, כולם חתמו, הוא (אמנון יצחק) יוצא נגדם, מצווה הבאה בעבירה הוא רוצה לעשות, למה".

אמנון יצחק
מקורבי הרב יצחק מתגייסים להגן עליו. כל כוונתו להביא קולות נוספים מהחילונים
הרב אמנון יצחק צפוי להגיב לדברים הללו עוד הערב, במהלך אירוע המתוכנן להתקיים בנהריה. כמו כן מקרוביו מספרים שחברי המפלגה נחושים להמשיך בשלהם, וטוענים כי המתקפה הזאת מגיעה מאחר שבש"ס הבינו שמלפגת "כח להשפיע" מזנקת בסקרים. בינתיים, באתר האוהדים של הרב יצחק, הועלתה תגובה לדברי הרב עובדיה והרב שלום: "כבוד הרב, הרב אמנון יצחק ניתק את הטלפון הסלולרי שלו, מתקשרים אליו יהודים רבים, מקללים אותו, מבזים אותו, משפילים אותו, מגנים אותו, ואיך נעמוד מנגד ולא נסייעו? כואב לי ובעיניים דומעות אני אומר: אתם עושים עוול...אתם טועים. כבוד הרב, הרב המקובל אברהם חי שליטא כבר אמר שהוא יהודי חשוב בשמים ואסור לדבר עליו. הרב יהודה גמליאל אמר אותו הדבר.

"כבוד הרב, הוא לא יצא נגדך, הוא מעולם לא עשה זאת. זו התקשורת ואנשים בעלי נגיעה אומרים זאת. מאז הקמת המפלגה הוא אומר במפורש: 'כל כוונתי היא להביא קולות נוספים מהמפלגות החילוניות לקדושה'. יש המון המון יהודים, מאות אלפים, שאינם בוחרים בש"ס ולא באגודה, אלא בוחרים במפלגות חילוניות, אבל היהודים האלו אוהבים את הרב אמנון יצחק. בעיתון משפחה פורסם שיש 200,000 בעלי תשובה שאינם בוחרים בכלל, עכשיו אולי הם יבחרו ברב אמנון יצחק ותגדל כח התורה. אז למה לצאת נגד?"

בש"ס ביקשו שלא להגיב לדברים.