לפי הפרסום בחדשות 2 אמש, בליכוד החליטו להחזיר תשובה למי שמאיים על כוחה בכנסת, נפתלי בנט, בעזרת הדגשת הנבחרת שעומדת מאחוריו ברשימה. כבר אתמול השר גדעון סער הפנים את המסר ואמר במפגש עם סטודנטים בבר-אילן, כי ברשימת הבית היהודי לכנסת מועמדים הפועלים נגד נשים. "מספר 4 של הרשימה, הרב בן דהן, קורא לביטול הוועדה לקידום מעמד האישה, או מספר 9, מוטי יוגב, שהוביל את ההפרדה המגדרית בסניפי בני עקיבא". עוד תקפו בליכוד את רבני תקומה, ואת נציגי המפלגה השייכים לצד הימני קיצוני של המפה הפוליטית.

בליכוד מנסים עכשיו בכל הכוח להציל את הקולות שאבדו, כי במהלך הקמפיין המצליח בנט מסתמן באחת מהפתעות מערכת הבחירות הנוכחית. הוא צעיר, אנרגטי, כריזמטי, מצליחן, מדבר בנועם והחזיר את המפד"ל לחיים, כשהפך אותה למפלגה השלישית בגודלה, לפחות על פי הסקרים המעודכנים. בנט לוקח קולות מכולם: מהליכוד ביתנו, מעוצמה לישראל ואפילו מלפיד ומש"ס ואחרי פרשת הסרבנות והדמות בארץ נהדרת, אין אדם בישראל שלא מכיר אותו.

>>בחירות אישיות עם יעקב אילון: צפו בראיון המלא עם נפתלי בנט

לחיבור של הבית היהודי עם אנשי סיעת "תקומה" שהרכיבה את האיחוד הלאומי בכנסת היוצאת, קוראים במטה של בנט "מהלך מבריק", ששידרג את שתי הסיעות והביא בסופו של דבר להתייצבות סביב ה-12-13 מנדטים, כשהבוקר ב"ישראל היום", סקר הגל החדש נותן להם 14 מנדטים. אבל האיחוד הזה עשוי להיות גם נקודת התורפה של בנט. תקומה מובלת פוליטית על ידי ח"כ אורי אריאל, המדורג שני ברשימה המשותפת, אך מונהגת רעיונית על ידי הרב דב ליאור, מקיצוני הרבנים של הציונות הדתית והרב של קרית ארבע וחברון, לצד הרבנים זלמן מלמד וחיים שטיינר.

כצל'ה נבחר במקום לא ריאלי

רשימת תקומה נקבעה לפני כחודש וחצי בהצבעה על ידי "מרכז תקומה" גוף המונה 38 חברים. סביב קביעת הרשימה התחוללה דרמה קטנה כשיעקב כץ, כצ'לה, נבחר למקום השביעי הלא ריאלי וזאת בניגוד לעמדתו של הרב מלמד ובתמיכתו של ליאור, שלא רצה את כצל'ה בצמרת הרשימה. 

אין תמונה
אורי אריאל, מוביל פוליטית את תקומה ומספר 2 של בנט
בראשית הקמפיין אמר בנט כי הוא משוחרר ממחויבות מאותם רבנים, אך האיחוד בשיטת הריץ'-רץ' הכניס לרשימה 4 דמויות בעלות סיכוי ריאלי להיכנס לכנסת, חלקן, כמו ח"כ אורי אריאל, השני ברשימה, מזוהות עם הרב ליאור, אחד מהרבנים הקיצונים ביהודה ושומרון. בין דעותיו הקיצוניות של הרב ליאור אפשר למצוא התבטאויות התומכות בטרנספר של ערביי יו"ש, השוואה של שנאת הערבים לישראל לשנאת הנאצים. בעבר שיבח את נכונותו של ברוך גולדשטיין להקריב את חייו, פרסם פסק הלכה המתיר לחיילי צה"ל לפגוע באוכלוסייה אזרחית, תמך בספר "תורת המלך" והתבטא בעד סירוב פקודה וחסימות כבישים. 

בנט עצמו רחוק מאד מהרב ליאור, רעיונית ומעשית, והשניים כמעט ולא נפגשו. בבית היהודי דוחים את הטענות על ליאור ומוסיפים שגם אם יש מועמד כזה או אחר שמתייעץ עימו, הרי שכל החלטות המפלגה ממילא מתקבלות בצורה דמוקרטית על ידי 12 המועמדים המובילים, או על ידי בנט.  

השמות של תקומה: אריאל, כלפא, סטרוק והורוביץ

נציגי תקומה כוללים את אורי אריאל, בן 60, אב לשישה, ח"כ ותיק ויו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אבל גם מי שאמר כי לא היה מגייס הומואים לצבא, מכיוון ש"הם מפריעים ללחימה". במקום ה-4 ברשימה המאוחדת, הרב אלי בן דהן, בן 58, אב לתשעה מירושלים. ספרדי שנותן קונטרה לש"ס, וכיהן כמנהל בתי הדין הרבניים, עד שהודח אחרי שהסתכסך עם החרדים. בעברו גם כיהן כמנכ"ל משרד הדתות והרבנות הראשית לישראל. השבוע הוא אמר בראיון "נישואים חד מיניים הם מתכון לחיסול העם היהודי", אבל למרות הדברים נחשב יחסית למתון, ודיבר גם על היתר הלכתי לתעודת כשרות למסעדות שפתוחות בשבת. במקום ה-7, זבולון כלפא, אב ל-6. קיבוצניק ופעיל בולט נגד ההתנתקות.

אורית סטרוק (מקום 10 ברשימה המאוחדת), בת 52 ואם ל-11, יו"ר "הארגון לזכויות אדם ביש"ע", מראשי היישוב היהודי בחברון, היא הסמן הימני ברשימה של בנט. לאחר שבנה צבי הורשע בחטיפה ובהתעללות בנער פלסטיני כפות, אמרה: "העובדה שהשופט העדיף את גרסת הערבים, כאשר העד הראשי הוא מחבל, מקוממת ומעליבה. אנו משלמים מחיר על כך שאנחנו דבקים בארץ ישראל". סטרוק, ממובילות המאבק נגד מינויו של שי ניצן לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה, מבלה שעות ממושכות בכנסת ובבתי משפט במאבקים פרלמנטריים ומשפטיים נגד המשטרה והמדינה.

אין תמונה
בן דהן. התבטאות אומללה נגד נישואים חד מיניים
הלל הורוביץ (מקום 13, כרגע ריאלי), בן 48 ואב ל-9, גם הוא תושב היישוב היהודי בחברון, אמר בראיון לפני שבוע: "רק קבוצה איכותית וגדולה עם תודעת שליחות תצליח לעצור כל הסכם מדיני שחס ושלום יפגע בארץ ישראל. אחת הנקודות שיעמדו במוקד הקדנציה הבאה תהיה בחקיקת חוק שיספח הישובים היהודים ביהודה ושומרון". במקום ה-15 ברשימה המאוחדת אפשר למצוא את נחי אייל, מנכ"ל "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" וממובילי המאבק נגד פינוי גוש קטיף.

אגב, היישוב היהודי בחברון, המונה כ-500 תושבים, עשוי לזכות לייצוג גבוה במיוחד בכנסת הקרובה, של ח"כ לכל 166 תושבים: אם רשימת הבית היהודי תגיע ל-13 מנדטים היא תכניס שני נציגים - סטרוק והורוביץ - ואם מפלגת עוצמה לישראל, הכוללת את הפלג השני של האיחוד הלאומי, תעבור את אחוז החסימה, היא תכניס את ברוך מרזל מהמקום השלישי.

הרב דב ליאור (צילום: חדשות 2)
הרב ליאור. מקיצוני הרבנים של הציונות הדתית | צילום: חדשות 2
משה קלוגהפט, מנהל הקמפיין של הבית היהודי: "הרשימה של הבית היהודי היא הרשימה הטובה ביותר. הכי צעירה, הכי קרבית ותורמת למדינה והכי חברתית. אפשר למצוא שם את אבי וורצמן, סגן ראש עיריית באר שבע שהקים מוסדות חינוך רבים בדרום -  והוא נציג ב"ש היחיד בכנסת, את זבולון כלפא - נציג הקיבוצים היחיד בכנסת הבאה, את אורית סטרוק - אישה ערכית ונאמנה לארץ ישראל בלי להתנצל, את מוטי יוגב מפקד מגלן לשעבר ואל"מ במילואים, את יוני שטבון, רס"ן בסיירת אגוז ובעל צל"ש הרמטכ"ל, את שולי מועלם סגנית יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, את הרב אלי בן דהן - רס"ן במיל' שלחם באומץ למען העגונות ומסורבות הגט מול הממסד החרדי, ובנוסף לכך את המנוסים שבחבורה כמו אורי אריאל, אורי אורבך וניסן סלומיאנסקי. ועוד לא הזכרנו את איילת שקד. כולם מופיעים מדי יום בכל רחבי הארץ, נפגשים עם הציבור ובזכותם הבית היהודי מתחבר לציבור וצובר את אהדתו".