שרה נתניהו מוכרת ככל הנראה לפחות כמו בעלה, ראש הממשלה, אבל על גילת בנט, רעייתו של מי שעשוי להיות בקרוב מנהיג המפלגה השלישית בגודלה בישראל, נראה שטרם שמעתם. בשיחה עם סיון רהב-מאיר היא יוצאת במפתיע להגן על האישה הראשונה, ולא מכחישה גם שהיעד הבא של בנט עשוי להיות ראשות הממשלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

השיחה עם רעייתו של בנט החלה עם הסבר לדרך הפוליטית בה בחר בעלה, שהיה עד אז יזם היי-טק מצליח. "הייתה לו אכזבה גדולה ממלחמת לבנון השנייה", היא העידה, "נפתלי הרגיש שצה"ל איבד את רוח הלחימה שלו - ושם הוא הגיע לנתניהו, הוא האמין בו".

אבל כידוע, מאז עבר חתול שחור בין משפחת נתניהו למי שהיה פעם איש אמונו של ראש הממשלה. גילת בנט דווקא לא מתרגשת מהשמועות. כשנשאלה בנט על יחסיו של בעלה עם אשת ראש הממשלה, שנחשבים לעכורים במיוחד, עד כדי כך שהסכסוך ביניהם עשוי לפי חלק מן הפרשנים לפגוע בכניסת הבית היהודי לממשלה, היא השיבה בביטול גורף.

אם זה לא מספיק, היא הוסיפה וטענה כי היא מבינה את צעדיה של שרה נתניהו. "אני יודעת מה אומרים, אבל אני יכולה להגיד שמהזווית שלי אני יכולה להבין את גברת נתניהו", היא פתחה והסבירה. "אנשים אחרים מנהלים את החיים, הוא שייך לציבור פתאום, ואת רוצה לדעת שהוא שייך גם לך, אז את רוצה גם נגיעה לחיים שלו".

בנט הוסיפה והעניקה את הפרשנות שלה למהלכיה של נתניהו והתדמית שנוצרה לה. "בסך הכל את רוצה שיספרו אותך גם האנשים שסביבו, אז את עושה כמה צעדים שבאמת - יזכרו אותך". את דבריה בעניין היא סיכמה וטענה שהיא לא חושבת שהיחסים בין שרה נתניהו לבעלה, נפתלי, יהוו שיקול בהרכבת הממשלה בתום הבחירות.

האם בנט מכוון לראשות הממשלה? "לנפתלי הרבה יכולות לעשות מהפכה"

למרות הנוכחות של בני זוג אחרים בקריירות הפוליטיות של המתמודדים במערכת הבחירות הזו, משרה נתניהו שכבר הוזכרה, דרך נפתלי שפיצר, בעלה של ציפי לבני, ועד ליהיא לפיד, דווקא גילת בנט, קונדיטורית במקצועה, מעדיפה כרגע להישאר בבית. באשר לסימני השאלה שעלו סביב מידת אדיקותה הדתית, סירבה בנט להעניק תשובה חד משמעית. "הגעתי מבית חילוני, ממושב באזור ירושלים", סיפרה, "כשהכרתי את נפתלי, ראיתי אותו עם הכיפה בילט-אין. זה היה חלק ממנו. אני מרגישה שיש בי מכל המקומות שהייתי בהם והמקומות שהייתי בחיים. אפשר לומר שאני דתיה".

גילת בנט יוצאת גם להגנה על הבית היהודי, שספגה לאחרונה ביקורת על רקע הטענה שהיא מציגה מצע קיצוני במיוחד. "יש במפלגה מצד אחד מפלגת תקומה, ומצד שני איילת שקד. כולם מדברים על ערכים של אהבת הארץ, של חיבורים. לכולם יש פה מטרה משותפת".

לסיכום הראיון, כשנשאלה על תוכניותיה של בעלה לעתיד, לא פסלה בנט את האפשרות שהוא מכוון לראשות הממשלה. "אני חושבת שזה בנאדם שיש לו הרבה יכולות לעשות מהפכה בכל דבר שדורש מהפכה". בניסיון למתן את תשובתה היא הוסיפה - "אני לא יודעת, ככה אומרים פה מסביב".