מקורבת ליו"ר. ליברמן (צילום: רויטרס)
חזר ארצה, ליברמן, ארכיון | צילום: רויטרס

שלב הרכבת הרשימות לקראת הבחירות הולך ומגיע לסיומו. שר החוץ אביגדור ליברמן יודיע מחר על הרכב רשימת "ישראל ביתנו" לכנסת. יושב ראש המפלגה שתרוץ במשותף עם הליכוד ברשימה משותפת חזר מארה"ב שם השתתף בפורום סבן על מנת לסיים את הליך הרכבת הרשימה לכנסת, יחד עם יו"ר הוועדה המסדרת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק  

ליברמן צפוי להודיע מחר על הרכב הרשימה, שתשולב עם הליכוד. בשלב זה ידוע שברשימה ישולבו יאיר שמיר וליאון ליטינצקי. על פי ההסכם עם הליכוד עליו הוכרז לפני כחודש, ידורג ליברמן במקום השני ברשימה, ואנשי מפלגתו יקבלו כל מקום שלישי אחריו, משמע מקומות 5, 8, 11, 14 וכו' כשבתווך משובצים חברי הליכוד שנבחרו בפריימריז בשבוע שעבר. 

"אני מאמין שבעת הזאת חיוני שהמחנה הלאומי יאחד כוחות וזו הסיבה שביקשתי מאביגדור ליברמן לרוץ ברשימה משותפת איתנו - עם הליכוד. אני מבקש להבהיר שהליכוד יישאר מפלגה עצמאית, מפלגה שתמשיך את דרכו בשמירה על ביטחון ישראל, ארץ ישראל ובשמירה על מורשת ישראל", הדגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר אישור הסכם האיחוד עם ליברמן. "האיחוד יאפשר לנו להמשיך להנהיג בעוצמה כשאנו נשענים על גוש גדול של המחנה הלאומי המלוכד".

הוא ציין עוד כי "הליכוד ימשיך להיות מפלגה לאומית וליברלית, ימשיך להיות מבואה של כל אזרחי ישראל - ספרדים, אשכנזים, דתיים, חילונים, עולים חדשים, אזרחים ותיקים - של הרוב ושל המיעוטים כי הליכוד הוא של כולם".

בניגוד לדיווחים שנשמעו לאחר הצגת ההסכם לראשונה, לפיהם ראשות הממשלה תיעשה ברוטציה אמר נתניהו: "אני רוצה להוגיע לכם שאני מתכוון להמשיך להנהיג את הליכוד גם בהמשך, הליכוד תנהיג את המדינה", והוסיף כי הוא ינהיג את הליכוד עוד הרבה שנים.

ליברמן: "צעד היסטורי לחזיוק ישראל"

שר החוץ ויושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אמר כי האישור שנתנו היום חברי ועידת הליכוד לריצה המשותפת עם "ישראל ביתנו" הוא צעד היסטורי וחשוב שיביא לדבריו "לחיזוקה של מדינת ישראל ולהובלתה על-ידי הנהגה מנוסה מאוחדת".

הוא הדגיש כי הצעד "יאפשר להקים לאחר הבחירות ממשלה יציבה וחזקה שתוכל להתמודד בצורה הטובה ביותר עם האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל. צעד זה יחזיר את יכולת המשילות וייצר חוסן פנימי ועוצמה כלפי חוץ". לבסוף אמר כי המפלגות יוצאות לדרך משותפת למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל.