בנימין נתניהו (צילום: לע"מ)
"נשלים 4 שנים ונלך לבחירות", נתניהו | צילום: לע"מ

גוברות הערכות במערכת הפוליטית לפיהן יוקדמו הבחירות הכלליות לכנסת לתחילת חודש פברואר. ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין להשלים ארבע שנות קדנציה לממשלתו והתאריכים המסתמנים הם 5 או 12 לפברואר - ארבע שנים בדיוק לאחר הבחירות הקודמות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

אתמול נפגש ראש הממשלה עם שותפיו הקואליציונים לדיונים ראשונים לגיבוש תקציב המדינה, זאת במטרה למנוע את הקדמת הבחירות. העיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם כי השר אלי ישי, אשר נפגש עם נתניהו בשעות הבוקר, טען בפני מקורביו כי הוא משוכנע שלמרות המאמצים הבחירות יוקדמו. "זאת לא הערכה, זאת ידיעה - הבחירות יתקיימו בפברואר", הצהיר ישי.

ראש הממשלה נתניהו הצהיר אף הוא אמש כי בשבועיים בקרובים יקבל החלטה האם להקדים את הבחירות בשל כשלון המגעים לגיבוש התקציב. "אם לא יתגבש רוב לתקציב אחראי, נשלים ארבע שנות כהונה ונלך לבחירות", אמר נתניהו.

ראש הממשלה נתניהו על ברק: "מלבה את הסכסוך בינינו לארה"ב"

הצטרפו לשידור החי (צילום: AP)
סדקים בקואליציה | צילום: AP

רמזים עבים לסדקים נוספים בקואליציה פורסמו אמש על ידי כתבתינו רינה מצליח שדיווחה כי בפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה לשר האוצר יובל שטייניץ, תקף נתניהו תקף את שר הביטחון אהוד ברק, ואמר שהאחרון "מלבה את הסכסוך בין ישראל לארצות הברית".

"תיזהר מברק, הוא עלול לעקוץ אותנו בעניין התקציב", אמר שטייניץ לנתניהו, שהשיב לו: "לא רק בעניין התקציב. אתה יודע מה הוא עשה בעניין המדיני? הוא נסע לארה"ב כדי ללבות את הסכסוך בינינו לבין אובמה, כדי להצטייר כ"מושיע" ומתון, המפשר בין הצדדים". המתיחות הזו בין שני האישים היא אינדיקציה לכך שהקואליציה הנוכחית מתחילה להיפרם - דבר המהווה רמז לכך שאנו מתקרבים לבחירות.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "זה לא סוד שבחדרי הדיון הסגורים בממשלה, ומעת לעת גם בפומבי - יש לאהוד ברק עמדות אחרות מעמדות רוב חבריו בממשלה כולל ראש הממשלה בנושאים כמו הפלסטינים, הנושא החברתי-כלכלי והיחסים עם ארה"ב. אולם, בעת נסיעותיו לארה"ב הוא מגן על עמדות הממשלה ומנסה לתרום, לא פעם גם בהצלחה, להורדת המתח בין הממשלות ולחיזוק היחסים הביטחוניים".