בית המשפט העליון דן הבוקר בעתירה שהגישה לבית המשפט העליון חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), נגד החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול אותה מלהשתתף בהתמודדות הקרובה. בתום הישיבה, טרם התקבלה הכרעה, התלקחה במקום קטטה בין מקורביה של זועבי לבין פעילי ימין שנכחו בדיון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

העימות בין הצדדים הגיע לשיא כשחבר הכנסת מיכאל בן-ארי מרשימת עוצמה לישראל ויושב-ראש סיעת בל"ד, ג'מאל זחאלקה, החלו לדחוף ולקלל האחד את השני. זועבי התייחסה לאלימות ואמרה: "לא הופתעתי ואני לא מתרגשת. "אני מוחה על כך שלא יכלו בבית המשפט לשלוט בסדר ולאפשר לנו לצאת מהיציאה הראשית".

קודם לכן, עם כניסתה לישיבה, הביעה זועבי ביטחון בכך שהשופטים יקבלו את עמדתה ויתירו לה להתמודד בבחירות. "אין שום בסיס להחלטה של הוועדה לפסול את מועמדותי", היא הסבירה - והדגישה: "לא עברתי על שום חוק. על כן, אני מאמינה שבית המשפט ידחה את ההחלטה".

מחכה להכרעה. זועבי הבוקר
מחכה להכרעה. זועבי הבוקר | צילום:

זחאלקה, שהתלווה אליה, אמר כי אם העליון לא יקבל את העתירה, לא תתמודד המפלגה כלל במערכת הבחירות.

מצדו השני של המתרס התייצבו לדיון נציגים ממחנה הימין שקידמו את פסילתה של זועבי - ובראשם סגן יושב-ראש ועדת הבחירות, ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) ועמיתו לסיעה - ח"כ דני דנון.

"מי שתומך במאבק מזוין נגד ישראל - לא ישתתף בבחירות"

החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את מועמדותה של זועבי התקבלה לפני שמונה ימים ברוב של 19 מחבריה. לעומתם, הצביעו תשעה בלבד נגד ורק אחד נמנע.

כבר אז הסביר ח"כ אקוניס כי הסיבה העיקרית לפסילה נוגעת להשתתפותה של זועבי במשט הטורקי לעזה ב-2010, אז הפליגה על סיפון הספינה "מאווי מרמרה". "בסעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת כתוב באופן מפורש שמי שהשתתף או תומך במאבק מזוין נגד ישראל - לא יכול להשתתף בבחירות", הוא אמר. 

ההחלטה של שופטי העליון תתקבל בהמשך.