על רקע הידיעות על כוונתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט להתמודד בבחירות הקרובות, בליכוד החלו לפעול במרץ כדי לטרפד אפשרות שכזו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

חברת הכנסת ציפי חוטובלי פנתה היום במכתב ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, בדרישה לפסול את אולמרט כמועמד פוליטי על רקע הרשעתו בפרשת מרכז ההשקעות ולהטיל עליו קלון. זאת, נדגיש, בניגוד להחלטת בית המשפט שקבע שעל ראש הממשלה לשעבר לא יוטל קלון. במכתבה ציטטה חוטובלי קטעים מגזר דינו של אולמרט ואמרה כי לא ייתכן שאדם שהורשע בעבירות של הפרת אמונים ישוב ויעמוד בראש המדינה. עם זאת, הפנייה לא צפויה להוביל להטלת קלון.

"בתקופת אולמרט חווינו שתי מלחמות, אחת מהן הכי כושלת בתולדות המדינה - הליכוד אינו חושש", הדגישה חברת הכנסת חוטובלי בריאיון לחדשות 2 באינטרנט. "גם ח"כ יחימוביץ מתנגדת לאולמרט, כל אדם שאכפת לו צריך להתנגד לחזרת מושחתים למערכת הציבורית". היא ציינה כי לוועדה כי זעות להכריע שיוטל קלון על אדם מסוים. "זהו אחד הפוליטיקאים השנואים ביותר ומותר לנו לערער ולפקפק למרות החלטות בית המשפט - הוא עשה מכספי משלמי המסים הוא לביתו".

היא הבטיחה שראש הממשלה בנימין נתניהו יעמוד גם בראשות הממשלה הבאה. "יש הכרעה ציבורית ברורה להנהגה ימנית בראשות נתניהו וכל אחד מבין למה. לשמחתי היה לנו שקט בשנים האחרונות שלא היה בדוגמתו, לעומת שנות קטל קודם לכן".

אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט, מסר בתגובה לחדשות 2 באינטרנט: "אנחנו לא נוהגים להגיב לאמירות הזויות. הגיע הזמן שאנשים יבינו שבית המשפט זיכה את מר' אולמרט ממרבית האישומים ואם הגברת חוטובלי רוצה לחיות במדינה ללא בתי משפט וללא חוק אז ישראל היא לא המקום בשבילה".

"חוטובלי וחבריה מצויים בהיסטריה שמעבירה אותם על דעתם", אמר בתגובה לפרסום ח"כ יואל חסון (קדימה). "פתאום כשהם מבינים כי חזרתו האפשרית של אולמרט תייצר אלטרנטיבה לנתניהו כזו שהציבור צמא לה, הם נוהגים כאחרוני הדמוקרטים. אחרי הדברים הברורים של בית המשפט, מי שיחליט על חזרתו של אולמרט זה הציבור ולא חוטובלי וחבריה הקיצוניים".

רמון פועל לגייס אולמרט לשורותיו

בינתיים, חיים רמון מנסה לגייס את אולמרט לשורות מפלגת המרכז החדשה אותה הוא מקים. עם זאת, על פי הערכות אהוד אולמרט לא ערוך כעת להתמודדות פוליטית למרות שמשפטית הוא יכול לעשות זאת, מפני שזוכה מרוב האישומים החמורים נגדו ובשל העונש הקל יחסית, ללא קלון, שגזר עליו בית המשפט.

מי ששוחח איתו בימים האחרונים מעיד כי הוא "להוט" לחזור למערכת הפוליטית אבל זה קרוב מדי ומהר מדי. הוא במיוחד לא רוצה להיחשב ככזה שלא מתייחס להליכים המשפטיים, זאת בשל פרשת הולילנד בה הוא מעורב, וטרם "נחתמה" סופית.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד

הכנסת תתכנס בשבוע הבא מחדש - כדי להתפזר

בחירות 2013: ביטחון מול כלכלה

הבחירות יוקדמו: "אינטרס לאומי"

למה נתניהו מקדים את הבחירות?

המתחרים מתכוננים: "יש אלטרנטיבה"

מסתמן: אריה דרעי יעמוד בראש ש"ס 

אולמרט להוט לחזור, לבני מהססת 

המפלגה שתאחד את כוחות המרכז?